2013-12-19
 00:53:49

Inte riktigt som man tänkt sig....

Ja att julen närmar sig med stormsteg, har väl inte undgått någon.
Tredje advent har passerat.
Och vad gör jag då?
Jo, jag går och drar på mig 2 frakturer på båtbenet + ett knäckt revben (inte spjäll).
Bra jobbat. NOT!
Var nästan hemma när jag halkade på en isfläck med nysnö ovanpå.
Det gjorde så jävulskt ont att jag inte kunde ta mig upp direkt.
Trodde jag skulle måsta ligga kvar tills Ronny upptäckte att jag inte kommit tillbaka.
men jag tog mig upp.
Och på måndagen blev det vårdcentralen/röntgen/akuten/röntgen.
Trodde jag skulle dö när dom drog det i läge igen.
Och nu har jag gips i minst 6 veckor.
Nu känner man ju ångesten ta megafart, då jag har så mycket kvar här hemma.
Ja stjärnorna kom upp för ca 3 veckor sedan....bättre sent än aldrig.
Och jag fick ut kransen på dörren.
Ghosty och jag högg en julgran.
Vi var förresten strömlösa också förra helgen.
Jag hann plantera lite också förra helgen.
Hann dona lite i köket också.
Nu ska jag försöka sova lite.
Måste nog in och lägga om bandaget på gipsskenan. För nu kasar den hit och dit, lite som den vill.
Och det är inte så skönt.
 
 


Anonym
PUBLICERAT: 2013-12-19, 10:53:25

:love:
Vilken förbaskad otur!
Kramar en masse




Anonym
PUBLICERAT: 2013-12-19, 10:53:54

från Marie




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-12-19, 11:20:04 | URL: http://carsie.se

Men skit i alla måsten! Varför inte bara skita i att pynta hemma och istället ta bilen till någon som haft ork och tid att pynta och fira julen där? =)

Bara bli lite ompysslad och ändå känna lite julefrid... det är nog något jag tror att du och din familj behöver i dagsläget ♥




Marie Karlsson
PUBLICERAT: 2013-12-19, 15:17:32

Hej! Som klen tröst kan jag konstatera att du/ni har mycket mera julpyntat än vad jag har. Fast jag har inget gips att skylla på ;) Jag har bara inte lust att julpynta nåt. Har satt upp en ljusstake i köksfönstret så att inte mitt fönster är det enda utan i detta hus, men i övrigt inte nå juligt här. Tycker ni har fått till fint med jul i mina ögon :)




TjockMorsan
PUBLICERAT: 2013-12-19, 23:06:35 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Ja, du har då otur så det räcker och blir över! :-(
Tycker att du lugnt kan luta dig tillbaka och vara nöjd med det julstöket du har. Det är långt mycket mer än jag har. Även om jag kan, så varken vill eller orkar jag lägga energi på en massa pynt som snart ska bort igen. Jul blir det ju vara sig man vill eller inte. Just nu så vill jag inte, men jag kommer inte undan i år heller. ;-)

Hoppas ni får en skön jul trots allt och att armen inte plågar dig allt för mycket.

KramKram!♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P