2013-04-01
 22:07:00

Summerar måndagen

Det är underbart att kunna skriva att man har hunnit allt man tänkt. 
Jag har vikit all tvätt, lagat kläder, strykt undan hela strykhögen samt sytt en lampskärm.
 
Min älskade gamla 70-tals sänglampa gav bara upp. Plasten hade liksom vittrat sönder.
Inte så roligt med denna som läslampa.
Resultatet. Det får duga så länge.
Vi var ner till Handlar'n och inskaffade lite förnödenheter.
Och dit räknas detta. ;-)
Resele kyrka, som man måste ha hjälm på sig för att besöka. (Innertaket rasar ner i bitar.)
Nipor. Och för er som inte vet vad nipor är, kan jag ha en lektion senare. :-P
Efter vägen mötte vi Tessan, Jamie, Meya och Antonia.
Det var inte så farligt som man trodde. När dom sätter upp en skylt här om vägskada, brukar det vara ett hål som nästan rymmer en bil. :-/
Tängstabron. Här gäller det att inte vingla. 
Hembygdsgården.
Denna skylt finns efter järnvägen och jag vill ha den. (Det vita i framkant är snö.)
Och nu har min luffarslöjds-spindel äntligen blivit rostig.
Och dett gott folk...det är en "vingörad brödsnattare".
Till nästa helg.
 


sivan
PUBLICERAT: 2013-04-01, 23:47:40

Jättefina bilder. Så många man känner igen.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P