2013-04-24
 23:28:00

Rivstart och buklandning

Redan kl.06.15 i morse så hade jag gjort smoothie, diskat, stekt LCHF-crêpes, fyllt dessa med pepparrotsost och rökt lax, packat dem i en matdosa och brett smörgåsar åt Ronny.
Sedan stod jag bara där med kaffemuggen och gapade.
Det ska tilläggas att jag somnade vid 02.30 och klev upp 05.00.
När sedan Elza virvlade ut genom dörren vid kl. 09.00, gick bara luften ur mig.
Hon är i Sandviken nu och imorgon fortsätter dom mot Stockholm.
Saknar min Elza ♥
Resten av dagen blev inte så mycket gjort.
Jag tomtade mest runt.
Och gjorde nästan ingenting förrän det var dags att laga middag.
Det blev stuvad vitkål, stek fläsk och stekt korv.
Diskade en gång till och fixade mat åt hundarna.
 
Imorgon ska jag på KBT och så måste jag in på jobbet. Jag har fel på lönespecen.
Har fått för mycket pengar.
Och det är inte mitt fel utan chefen som har knappat in ersättning som jag inte skulle ha.
Bäst att skynda sig att påpeka det så att man inte blir uppsagd för försök till bedrägeri.
Dom som känner mig vet att jag aldrig skulle drömma om att göra en sådan sak.
Men jag kan inte lita på att inte arbetsgivaren försöker använda detta emot mig.
Underligare saker än det har hänt.
Och det är så jobbigt att vara på sin vakt hela tiden, när dom bara väntar på en anledning att göra
sig av med mig. 
Det måste få ett slut snart.
Hoppas det inte är jag som gör slut på allt.
Nu går jag och Joseph och lägger oss.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P