2013-04-23
 11:36:00

Från regn till sol till regn igen....

Sömntåget gick sent i natt.
Tror det var förseningar i Mellansel eller så.
Inte ens Josephs flammande progandatal fick mig trött i natt.
Men det jag reflekterade över är att inte IOK bojkottade OS i Tyskland 1936.
Istället fick man hålla både vinter-os och sommar-os 1936. 
Trots att omvärlden såg vad regimen höll på med.
Då kan man ju lika gärna hålla OS i Nord-Korea.....
Bara en nattlig fundering.
 
Jag funderar mycket under nätterna när jag inte kan sova.
Alldeles för mycket.
Det är så många frågor som aldrig har blivit besvarade.
Det mesta rör jobbet.
 
Dom har nog hittat den 46-åriga kvinnan som hoppade i november, från nya bron i Sollefteå, bara någon vecka efter Stefan hade hoppat.
Jag ryser när jag tänker att det lika gärna kunde vara jag, för jag var ytterst, ytterst nära att göra det samma då.
Och min mamma påminde mig, när hon sa att hon var så glad att det inte var jag.
Givetvis tragiskt för de drabbade.
Men det visar vad svårt det är att få hjälp, när livet hänger på en skör tråd, och man varken vet var man ska söka hjälp eller orkar ta tag i det.
Det var nattens funderingar, som jag själv tycker låter bra när jag ligger där och funderar.
Och sedan dagen därpå verkar helt skruvade.
 
 


AprilSus
PUBLICERAT: 2013-04-23, 13:41:16 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Det är skrämmande att det är så svårt att få hjälp i det här landet!? Att så pass många till sist mår så dåligt att man börjar överväga att avsluta sitt liv som en sista utväg ur sitt lidande och allt för många även genomför detta beslut gör mig förtvivlad.

Vi har ju våra egna erfarenheter av brist på vård när man som bäst behöver det. :-(
Just nu är det lite bättre här hemma, men det går upp och ner, främst vad det gäller den yngsta dottern.

Kramisar!♥♥♥

Svar: Jag har ju ändå tur som har ett sånt fungerande skyddsnät runt mig. Men utan det vet jag inte. Och fortfarande pendlar ju mina känslor upp och ned och hit och dit, även om jag blivit lite bättre på att hantera det. Kram
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P