2013-04-19
 00:00:00

Pokerface/självbild

Konstaterar att det trots allt fortfarande är torsdag.
Var aldrig på KBT idag. Orkade helt enkelt inte.
Och när jag menar att jag inte orkar, så är det obehagskänslan som sätter stopp för allt.
Så det blev ingen äventursresa med Din Tur (inte min) efter Route 312.
Hur som helst, jag pratade med Helén (kuratorn) i telefon.
Vi ska träffas nästa vecka.
 
Och jag behöver jobba med min självbild.
Gissa vilken som är min identitet?  (Bild lånad från nätet)
 
Det går ju lite upp och ned.
Men för det mesta har jag en vänldigt nervärderande syn på mig själv.
Mår jag riktigt dåligt blir jag självdestruktiv också.
Men det var faktiskt ett tag sedan. Nu blir jag mer som förlamad.
Det är många som inte kan/vill förstå att det blir totalt kaos i mitt huvud ibland,
och att det inte behöver vara något synbart som utlöser det.
Idag har jag bara haft en platt dag.
Sådana dagar låser jag dörren, svarar inte telefon och kurar ihop mig med hundarna.
                                                                                                             (Bild lånad från nätet)
Det har nu snart gått ett år sedan historien med arbetsgivaren.
Vet fortfarande inte varför jag blev avstängd?
Och förstår inte varför jag fortsätter straffas, när dom inte kunnat presentera en enda vettig sak.
Det bara ändras hela tiden och dom kommer inte ihåg från gång till gång vad dom sagt.
Mycket märkligt.
Chefen har inte undrat varför jag är sjukskriven på heltid igen.
Men varför skulle han? Han har ju inte frågat en endaste gång hur jag mår.

 Detta blogginlägg är säkert inte roligt att läsa, men jag behöver skriva av mig lite.
Sitter uppe och väntar på att Elza ska ringa. Hon är på studentfest. 
Har fått höra av så många nu att jag är så förändrad.....jag är förändrad.
Håret är ju svart nu.
Nej, jag är förändrad. Mycket mer stillsam nu, kontrollerad helt enkelt.
Känsloyttringarna är det inte stora nyanser på.
Kan ibland sakna vissa skiftningar som jag hade tidigare. Då det pendlade mellan svart och vitt, ordentligt.
Jag kunde bli arg, det blir jag aldrig nu, bara uppgiven. Det saknar jag.
Jag kunde bli euforiskt glad, det blir jag aldrig nu, bara glad, på sin höjd. Det saknar jag också.
Men för det mesta känns det tryggt att vara så kontrollerad så man bara pendlar mellan ljusgrått och mörkgrått, med undagtag för några djupdykningar ned i svartast svart.
Men det döljer jag ganska väl nu.
Nu har man skaffat sig ett riktigt pokerface.
 
 


sivan
PUBLICERAT: 2013-04-19, 00:38:30

Älskade du, ge inte upp . Du är en sån fin människa,och älskad av många. Många kraaamar ifrån oss.




C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2013-04-19, 07:53:22 | URL: http://carsie.se

Tack kära svägerska, för att du lagt in den fina bilden på mig och mina hängpattar :bigeyes: *skoja*

Skönt att få skriva av sig lite, så man lixom känner sig lite lättare inombords. Håller med Sivan, ta en dag i taget och försök att inte ge upp.. ger du upp så har dom vunnit :-(

Kram ♡

Svar: Älskade svägerska. Tack. Jag får sådana dippar ibland, även om det är längre mellan gångerna. Det är anledningen till att jag lagt ned alla alkohol, som ju förstärker känslorna. Har lagt ned det på obestämd tid. Och nu mer tänker jag aldrig på det, nästan åtminstone. Idag är en ny dag, Elza ledig och jag mår bättre. Det kommer säkert mer positiva ordalag i bloggen nu. Hoppas du är bättre i magen och kan njuta åtminstone delvis av att det är helg. Du får ha blåbärssoppa att grogga med :-P
Ha det gott.
Kram
Annalena




Uffe
PUBLICERAT: 2013-04-19, 08:57:31

Du är ju en underbar kvinna med en massa talanger varav skriva är en. Dessutom är en jävel på matlagning mm. Du har underbara barn. Inget fel på dig.




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2013-04-19, 16:43:15 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Jag gillar dig, du är toppen tycker jag.
Kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P