2012-09-08
 10:06:52

Lördag, huvudvärk p.g.a dålig sömn....


Försöker samla ihop mig. Huvudet känns bara så tungt.
Men jag har ju hunnit med att ha Zeke här, ett läkarbesök med förlängd sjukskrivning och fått hem en "ny" 2-sits soffa och 2 fåtöljer. Så nu åker gamla soffan. Skulle behöva ett mindre soffbord också. Det vi har är alldeles på tok för stort. Men jag ska kolla på Lions loppmarknad eller så.
Det är mycket på gång nu.
Men för första gången på länge känns det ganska bra.
Det börjar kanske bli dags att "syna bluffen"....jobbet. Men det tar jag i den andra bloggen. När jag får tid med det. Är som sagt var lite vi måste ordna med idag.
 
Och nu, väntar på att gubben ska komma hem....med kräftor kanske?

Han har kommit hem nu.
Det blev så bra.

Tyvärr måste man väl konstatera att hösten kommer med stormsteg nu. Ganska fina dagar, men ingen värme och frostrisk varje natt.
Kryddorna fortfarande ute, men dom ska jag ta hand om till veckan.
Chilin har flyttat på i diverse fönsterbrädor....men jag har fortfarande 15-16 till som inte har fått någon plats, så nu åker Saint Pauliorna. Har ändå aldrig gillat dessa blommor särskilt mycket. Den enda jag har gillat var grönblommande, men den dog.

Onsdag-torsdag sov Zeke över här. Anja och Danne jobbade.
Igår var jag på återbesök på vårdcentralen. Sjukskriven september ut.
Blodtrycket har nu gått ned till 150/110. Puls 130.


Denna soffa ska snart få ta plats. Inte världensvackraste tyg.....men i jämförelse med.....

Denna ska vi elda upp idag.

Chilin börjar mogna ;-)
Nu ska jag sätta lite fart. Ska till Näsåker och handla lite. Ronny på Samfällighetsmöte och Zeke och Danne kommer hit och äter idag.



AprilSus
PUBLICERAT: 2012-09-10, 23:13:12 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Wow! :-O Jag tror aldrig jag har sett så mycket kräftor någon gång. Jag tycker kräftor är gott, men jag har blivit lat med åren och tycker deet är för mycket jobb och surrplande för så lite innehåll. :blush: Vill ju bara åt stjärten ändå och nu går det ju att få dem färdigskalad och klar. För jag tillhör ju dem som snällt får gå till affären och "fiska" om jag vill ha några. ;-)

Det blir säkert fint med den nya soffan och jag hoppas ni kommer trivas med den.

Kramis!♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P