2012-09-12
 12:13:00

Huvudet under armen.

Gudars skymning vad trött jag är. Somnade runt 04.40 och klev upp 05.45 för att koka kaffe.
Tallkottkörteln går på högvarv.
Och för er som inte vet....
 
Tallkottkörteln eller epifysen (latin Corpus pineale) är en endokrin körtel i hjärnan. Epifysen producerar hormonet melatonin, som bidrar till regleringen av kroppens dygnsrytm. Den konformade körteln väger 0,1–0,2 gram och utgör en utväxt stor som en halv ärta på mellanhjärnans tak, belägen vid bakre kanten av tredje ventrikeln.
Hur som helst är jag som en sömngångare, men snurrig i huvudet.
Har startat tvättmaskinen. Det är fint väder.

Tror att jag ska vila lite innan jag kastar (ramlar) mig över disken. Har även lite tvätt att vika, men det får vänta.
Fast först några foton från igår.
 
Så här såg det ut igårkväll när jag var ut med hundarna.
Hösten har kommit, även om det är varmt på dagarna.

Och så här blev det med soffan inne.

Och all chili inne.





AprilSus
PUBLICERAT: 2012-09-12, 13:58:29 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Hemskt det där med sömnen. Jag har ju en liten skrutta här hemma som har ordentliga sömnproblem, så det påverkar ju även min sömn till en viss del.

Fina foton! Och jag tycker att soffan blev jätte fin, matchar ju alla dina gröna växter. :-)

Hoppas du får tillfälle att njuta lite av det fina vädret.
Kramisar! ♥

Ps. Du har mail...







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P