2012-09-22
 13:30:00

Höstens sista...

Ja, då har dom blivit inlagda höstens sista gurkor. Känns vemodigt. En sommar som var slut innan den började. Har haft frost inatt.
Bara +3° ute, så kryddorna får allt vara idag. Hoppas på lite bättre väder....annars får jag väl krypa till korset och göra det ändå. "Sent ska syndaren vakna".
Piggare idag. Har som sagt var lagt in gurka, diskat, vikit tvätt och startat tvättmaskinen
Igår kokade jag faktiskt en storladdning köttsoppa......
kanske mest förvånadat själv, då jag numera har så svårt att komma igång med något.
Nu är det snart dags att hänga tvätt och sätta igång nytt. Hundmaten står på spisen och sedan ska jag göra schweizare. Om någon undrar vad det är så är det köttfärsbiffar med rökt skinka och ost som fyllning.
Och vem vet....kanske jag lägger in rödbetor också idag.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P