2012-09-17
 13:46:04

Den kom snabbt...måndagen....

Har faktiskt fått en del uträttat i helgen.
Ronny tog ner tältet igår, så nu är det verkligen höst.
Och att tältet blev nedplockat är nog tur, eftersom det har utlysts klass 1 varning i Västernorrland.
Jag började morgonen med att diska och baka frallor.
 
Denna fina kruka hittade jag när jag planterade om blommor.

Den är till och med signerad i botten. Någon som vet något om det?
Ska snart hoppa i duschen och sedan vika den sista tvätten som jag tog in igår.
Nu ösregnar det, så uteaktivitet uteslutet.
Men det blev några bilder igår också.

Det sista från växthuset.

Hunden som alltid vill bli buren, pappas jänta och så en utslagen staffe.
Och så några bilder från ett "höstigt" Moforsen.

Ja, att hösten är på väg är det väl inget tvivel om.
 
En dag som började så trist, har nog utvecklats till något ganska bra.
Bifogar mitt mailande med x-trafik;
 
SV: Meddelande från X-trafik Kundservice, ÄrendeNr: 32600
 
Hej Annalena,

Din dotters dator är hittad! Den finns just nu på Bussgods i Gävle, då det är dit allt hittegods lämnas.
Du kan ringa dem på tel nr 026-12 65 55, telefontider för hittegodset är 08.30-15.00. De kan mot en avgift skicka hem er dator.

Vi beklagar att du kände dig otrevligt bemött av den du pratade med hos oss.
Det låter så märkligt att den du pratade med på fredagen inte skulle ha undersökt händelsen direkt, det gör de alltid när det gäller dessa saker.
Men personen i fråga kan inte minnas att det skulle varit några oklarheter kring detta, så det är svårt att gå vidare.
Vi hoppas att du får ett trevligare bemötand om du kontaktar oss igen.

Ha en fortsatt bra dag!



Med vänliga hälsningar

Anna
-----------------------------------
Anna Söderqvist
Kundservicehandläggare
X-trafik
Box 125
826 23 Söderhamn
Besöksadress: Köpmang. 3
Tel. 0270-741 38
www.xtrafik.se


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: AL & R Undin [mailto:[email protected]]
Skickat: den 12 september 2012 20:38
Till: Kundbrev X-Trafik
Ämne: Re: Meddelande från X-trafik Kundservice, ÄrendeNr: 32600

Hej!
Jag anklagade er inte för stöld, men det har varit en hel del underliga turer runt det här ärendet. Och bemötandet var under all kritik. Och jag undrar också varför man inte kunde nå någon tågvärd vid det aktuella tillfället. Vi hörde av oss direkt och fick bara ett snäsigt svar att vi fick ringa på måndag och när vi ringde på måndag fick vi beskedet att ringa på tisdag. En jäkla lång tid med tanke på att man hör av sig redan på fredag. Väldigt dålig kommunikation tycker jag.
Detta var i alla fall vad som försvann:

Väska: Svart, normalstor datorväska med en stor ficka frampå med kardborrband.
Dator: Normalstor dator med zebrarandigt lock. (Påklistrat). Under zebratäcket finns gula klistermärken med tecknade figurer som satt där innan zebratäcket blev påklistrat. Emachines E525.
Rakhyvlar i svart förpackning
Mp3: Vit med matta silver/grå detaljer. Någonstans på den står det sandisk.
Finns hål för extra minneskort på sidan av den.
Mobilladdare till NOKIA.
Laddare till datorn. Sladden är lite trasig och är tejpad med svart tejp.

M V H Annalena Undin, besviken mamma

--------------------------------------------------
From: "X-trafik Kundservice" <[email protected]>
Sent: Tuesday, September 11, 2012 10:35 AM
To: "Annalena Undin" <[email protected]>
Subject: Meddelande från X-trafik Kundservice, ÄrendeNr: 32600

> Hej,
>
> Tack för att du kontaktat oss.
>
> Vi beklagar verkligen att din dotters dator inte kom till rätta efter
> att hon glömt den på tåget.
> Det är dock väldigt allvarligt att anklaga någon för stöld, och ditt
> ärende är skickat till trafikledningen på Tågkompaniet, men tågvärden
> kan tyvärr inte inte minnas just denna händelse.
>
>
> Vi skulle behöva ett "signalement" på datorn då det kan finnas en
> möjlighet att din dotters dator nu är hittad.
> Vänligen återkom till oss med mer uppgifter på hur datorn ser ut.
>
>
>
> Med vänliga hälsningar
>
> X-trafik
>
> Anna Söderqvist,
> kundservicehandläggare
>
Tror inte något skulle ha hänt om jag inte varit så påstridig. Och nu kanske det är dags för dom att se över sina rutiner också lite.



Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2012-09-17, 16:24:06 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

Ja va bra att du inte gav dig, tänk att man alltid måste vara PÅ för att något skall bli gjort, som förr var normalt förfarande och service av företag mm...
Kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P