2012-05-12
 23:49:11

Latlördag :-)

Morgonen infann sig som vanligt vid 05.30-tiden när det är helg (tidigare när det är vardag). Och orsaken heter Ghosty, är svart/brun, har 4 ben och vassa tänder.

Klockan 10.00 skulle vi samlas hos Tängdéns för Samfällighetsmöte om hur vi ska gå vidare med vattenhistorien. Hur vi en gör kommer det bli en kostsam affär för oss. Men vatten måste vi ju ha.
Det funkar, men är väl inget drömläge att gå ut och hämta vatten i hink, spola med vatten från en hink osv. Imorgon ska jag dessutom försöka mig på att tvätta håret....duscha får jag väl göra på jobbet. Tur att jag tvättade undan alla kläder och mattor och vattnade blommorna. Eftersom vi inte var beredda på att något sådant skulle hända, så hade ingen just nån vattenreserv.

Efter det åkte jag ner till Handlar'n i Resele. Ronny fyller ju år imorgon, så nåt i tårtväg måste vi ju ha. Hade tänkt baka nåt, men det är så bökigt när man måste hämta diskvatten i en hink och dessutom värma det. Så det fick bli färdigköpt :-(
Det blir en Prinsesstårta och så köpte jag några trisslotter.

Annars har det inte hänt så mycket här idag. Vilade faktiskt på eftermiddagen, innan det var dags att ta itu med middagen, som bestod av sill, potatis, gräslök, kokt ägg, turkisk yoghurt, jägarfläsk och hembakt tunnbröd.
Idag åt vi faktiskt på papperstallrikar också, då det är så bökigt med vattnet.

Imorgon (sista ledigheten) ska jag ta itu med planten. Och nu kära läsare, det är ett viktigt måste.
Jag skulle må jätte dåligt om jag inte hade min odling. Även om den här tiden är lite tuff.
Jag ska inte vara så extrem som de 3 bilder jag hittade på nätet.

Men visst är det fint?

Men annars är det väl mest så här det ser ut hemma hos oss.... ;-)

Det är mycket man kan göra, om man bara har fantasi.


Annars är jag dödligt less på Internet och Felia. Sedan 2 veckor tillbaka har vi bara haft en tiondel av hastigheten vi betalar för. Ska ringa dom imorgon och fråga om det verkligen är meningen????

Det var väl vår lördag.
Nu väntar sängen.



Carina ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s
PUBLICERAT: 2012-05-13, 08:39:42 | URL: http://elladora.blogg.se/

vatten är inget roligt att ha problem med. Men tur ni har annat vatten att tillgå, händer det något här så finns det inget att göra :s



Ett rungande GRATTIS till Ronny, han leve - hipp hipp, Hurra, Hurra, Hurrrrraaaa!!



Ha en skön söndag :love:







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P