2012-05-12
 00:17:58

Fredag som känns som lördag.....

Vi börjar väl med en summering av veckan som gått.
Måndag och tisdag rullade på som vanligt.
Inte mycket att orda om det. Trött som vanligt bara.

Onsdag var jag till vårdcentralen och träffade Mårten Svensson,
som för en gångs skull var mycket trevlig.
Jag skulle ta ett blodtryck, eftersom det var för högt när jag var på
Allmottagningen inför fotoperationen.
Det var skyhögt nu också 180/120. så nu har jag fått medicin.
Den heter Atacand 8 mg.

Så nu hoppas jag att det ska bli bättre. Har ju sån djävulsk huvudvärk varje dag.
Tror ju att en del av problemet ligger all stress som jag har upplevt den senaste tiden.
Trött, ont i ryggen och foten, förkylningen som aldrig ger med sig, stökigt på jobbet,
Ronnys ohälsa, ekonomin och så droppen
DÄCK- OCH FÄLG-STÖLDEN.

Har haft semester torsdag och fredag, men det känns då banne mig inte.
Igår dammsög jag, bytte ut 3 mattor, vattnade blommor (185 liter!!!!), tvättade 3
omgångar kläder + mattorna, vek tvätt, diskade, lagade mat + att jag var uppe
05.30 och gjorde matdosa åt Ronny samt skolade om plant. Energin räckte inte till vår
plant utan det var det Anja skulle ha. Anja var här hela eftermiddagen igår och det var mycket trevligt.

Av någon anledning kände jag mig totalt däckad när kvällen kom.

Idag var både Ronny och jag "lediga".
Ronny och Lasse höll på med pumpen i brunnen och jag åkte till Näsåker och
fixade däcken på bilen. Och sedan var vi och handlade.
Summering av dagen (som känns som lördag);

Så här ser dom ut fälgarna nu. Dom är ju inte på långa vägar så fina som dom stal, som dessutom var originalfälgar till Audi. :-( Men dom får duga nu. Däckdimension är densamma som på dom stulna däcken 225x45x17. :-)
Men nu har vi i alla fall sommardäck. "Alltid något sa han som såg Åmål". ;-)

Ja, så var det vattnet då....eller snarare vattenbristen. Det var inte bara pumpen det var problem med.
Det var så mycket "gegga" i borrhålet så allt slammar igen.
Så imorgon klockan 10.00 ska vi ha Samfällighetsmöte om hur vi ska gå vidare. Så för tillfället är pumpen
upplockad ur brunnen och vi är vattenlösa. :-(
Så därför hämtar vi vatten ur denna käcka tank som Lasse åkt tur och retur till stan med traktor för att
hämta, fylld med vatten. :-)

En viss lycka känner man trots allt när man ser att inte allt i kryddgården dött under den gångna vintern. :-)

Första sparrisen kommer fint också. ;-) Bara det slutar regna ska jag klippa bort gammalt ris och rensa där.

Humlen kommer också. Samma där, behövs rensas upp.

Även här ska det rensas. Men medge att Scillan och Jordvivan är vacker.

Nya kuddöverdrag. Hade skrivit efter en del från Jotex, men det mesta kommer inte förrän i juli. :-(


Nu återstår det väl inte så mycket mer än lopplådan.




Carina ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s
PUBLICERAT: 2012-05-12, 06:14:54 | URL: http://elladora.blogg.se/

Ja, att säga att ni inte har något att göra - är ju en överdrift!



Herregud människa, inte undra på att du har högt blodtryck så som du grejjar och donar när du är sk "ledig". Du får nog ta dig en rejäl funderare och prioritera viktiga saker - för att flänga som du gör är INTE bra!



Sköt om dig och de dina ♥




sivan
PUBLICERAT: 2012-05-12, 13:43:17

Håller med Carina, måste du hålla på som du gör? Måste du ha så mycket växter? Du behöver nog trappa ner på alla dessa "måsten" för de finns inte. Var rädd om dej själv istället, o jag råder Ronny det samma. Vad gör ni om allt brakar pga alla dessa "måsten" ni har på fritiden.På mej verkar det som att ni flyr från något ni inte vill ta tag i.




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-05-12, 16:13:35 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Håller med de två föregående skribenterna. Det är dags att börja se över vad som verkligen är "måsten" och vad som du/ni kan stryka från "måste listan"? Hälsan måste gå före allt det andra. Jag blir helt slut av att bara läsa om allt du gör under en och samma dag. Du måste börja lyssna till din kropp, vännen och vara rädd om dig. Blir ju riktigt orolig över dig... ;-(



Massor av kramisar, gumman! ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P