2012-07-04
 09:47:27

Efter snart 2 veckor med vatten.....

....tycker jag fortfarande att det är ett mirakel att det kommer vatten ur kranen. Det ni ;-)
Annars tycker jag att det går tungt. Ligger efter med allt ute. Vädret har ju i och för sig inte varit det bästa. Men så har ju helgerna gått åt för vattenletandet och så har min sinnesstämning varit extremt låg.
Men nu har det liksom börjat komma en bit.
Dessa buketter gjorde jag inför midsommar
Och så här såg det ut hos oss på midsommarafton....en dag som började med sol, för att sedan bli ganska mulet. Utsikten var väl heller inte den bästa.
Hade dock trevligt tillsammans med "vår" grävmaskinist Lennart och 2 av hans pojkar, Robert och André.
Pink Panda heter denna jordgubbe, som redan (med våra mått mätt) bär frukt.
Det blommar.....
Och vår underbara Bergsvallmo
Här är projekt kryddgård igång i alla fall ;-)
Denna underbara orkidé fick jag av en arbetskamrat. Tack snälla, söta ♥Carina♥
Vad har annars hänt?
Massor egentligen, men ändå inte. Skriver det inte här i alla fall....
Och så var det ju det där med klockan.....
.....som hade stannat precis så där. Alla 3 visarna på 3. Bra eller dåligt?
Hur som helst började den gå igen efter precis (!!!!) 3 timmar.
Lite spooky är det allt.
Sen kväll.....inte mycket till midnattssol här inte.....
Och så kommer lite bilder från gårdagen.
Pink Pandan igen. Den har många revor, om det är någon som vill ha en rosablommande jordgubbe.
Ja, så var den då äntligen klar.....min kryddgård.
Vad skulle jag göra utan den?
Jordgubbar
Vårt sneda äppelträd....någon gång ska jag berätta historien om Ronny och åkgräsklipparen ;-)
Finlands vita ros. Doftar underbart.
Och en liknande, fast rosa.
......och rabatter i starkt behov av rensning.... :-(
Allåkerbär (tror att dessa heter Anna och Linda)
Lite grönt på baksidan också (om man bortser från ogräset)
Altanen ja....:-( den är underminerad. En viss fröken Ghosty har slutfört vad en viss fröken Cleo påbörjade.... men jag älskar Dobermann.
Egentligen vill man skörda sparris längre.....
Ett nytt äppelträd måste nog också införskaffas....och en viss svart/rödbrun varelse är misstänkt för detta dåd också.....men bara misstänkt. Altanen är hon skyldig till.
Måste rensa upp på gravarna också, så jag kan plantera den nya rosen jag köpt till Kattis. Hennes har dött. Hon hade en rosa förut, men nu har jag köpt en gul. Bobo har en mörkröd och Cleo en Peaceros.
Radarparet. Lellen fyllde 7 år den 1/7. Vi firade honom med lite godsaker.
Så här ser vår fina (inte) uppfart ut fortfarande....MEN VI HAR I ALLA FALL VATTEN!!!
 
Det var väl en liten uppdatering i ord och bild.
Och lever man i midnattssolens land så gör man....
 
 
 
Eller hur ♥UDO♥?


C a r s i e ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s
PUBLICERAT: 2012-07-04, 09:56:23 | URL: http://carsie.se

Massor av fina blommor har du, och vatten! :thumbup:

Grattis lilla Lelle ponken på födelsedagen :love:

Svar: Men man får allt leta bland ogräset för att hitta dom....
Annalena




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-07-04, 12:55:48 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Förstår att det fortfarande känns som en ren njutning att kunna skruva på kranen och se vattnet rinna. Jag tror att efter dina 2 månader utan vatten, så kommer du alltid känna mer uppskattning över vatten i kranen än vi andra gör.

Vilka härliga bilder med blommor överallt. Det måste ju vara en heltids sysselsättning att ta hand om alla dessa blomster. Tänk om man hade dina gröna fingrar.

Jätte trevligt att se dig skriva ett blogginlägg! Har saknat dig är i bloggvärlden. ♥ Hoppas att allt annat ordnar upp sig till det bästa. Mina egna planer om en road trip genom Norrland upp till Luleå, sket sig, så nu måste jag hitta en annan lösning att ta mig uppåt. :-(

Ha en fortsatt fint tills vi hörs av igen.
Jätte kramisar!♥

Svar: Jag är på väg tillbaka i blogg-världen. Det är bara det att det är så mycket som måste göras ute. Ligger efter. Men det har ju sina rutiga skäl och randiga orsaker. I helgen ska jag läsa ikappp mig i alla bloggar jag följer.Ha det gott.
Kram
Annalena




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-07-21, 21:09:24 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kikar bara in för att säga att jag saknar dina blogg inlägg. Ser visserligen på FB att du har det bra, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Massor av kramisar! :-)

Svar: Uppdatering kommer idag
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P