2012-07-24
 09:26:28

20 dagar går fort....

.....för så länge sedan är det sedan jag uppdaterade bloggen.
Så var börjar vi då?
Ja att det jobbas ute är väl inget tvivel om....
Och eftersom det blir en del grillat när det är sommar så har jag fått dille på att göra egen Bea.
Men nyskördat örter från kryddgården naturligtvis.
Recept på världens enklaste Bea
 
3-4 äggulor (beroende på storlek)
3 msk färsk hackad Dragon eller 2 tsk torkad
(lite hackad persilja)
2 msk vinäger
200 g smör

Koka upp vatten i en kastrull. Sätt en skål ovanpå med äggulorna, vinägern och kryddorna, sänk värmen. Vispa hela tiden. När det börjat tjockna, blanda i smöret i småkuber, lite i taget, vispa. Tag bort skålen från vattenbadet och krydda med lite salt och peppar.
Klart. Det tar ca 5 min.
 
Har även fått en del uppstädat i köket (med hjälp av Elza och Joel).
Vi har varit till Nämforsen med Elza och Joel, så att han skulle få se det innan han åkte hem.
(Lägger dessa bilder separat. Det är många)
Ja, så här sover vi. (Notera avsaknaden av tapet....Ghostys verk)
Har även haft besök av kära svägerska och svåger. Det blev en vecka i goda vänners lag (med allt vad det innebär) ;-)
I vanlig ordning så blir det lite dåligt med foton när jag verkligen borde knäppa kort.
Zeke har även varit hos mormor och Ronny i 2 dygn.
Och som vanligt fick vi 2 deppade hundar när flocken återgick till det normala.
Så nu ser ni att jag lever i alla fall.
 
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P