2012-01-05
 09:13:48

Le och var glad....

....ty det kunde vara värre....
Jag log och jag var glad
OCH DET BLEV VÄRRE.

Börjar väl med eländet.....för då kan det ju bara bli bättre.....ELLER?

Förkylning - Status Quo.

Har som sagt var börjat jobba....det gör ont och foten sväller och blöder.
Hittar inga skor som fungerar riktigt.

Ska jobba halvtid i 2 veckor, något som Motståndsrörelsen inte vill godkänna.
Sista budet från dom är att jag nog inte kommer få någon ersättning för halvtiden.
Behöver vi egentligen sjukvården? Deras kompetens och omdömen döms ju ändå ut
av Motståndsrörelsen. Tänk vad mycket pengar samhället skulle kunna spara.
Det räcker ju med att en förtroendeläkare bedömer sjukdomsläget. Inga onödiga besök, utan han/hon kan ställa diagnos utan att träffa dig.

Som det inte räckte med det....

Vi är billösa. Bilen är kvar i stan....
Ska bogseras till verkstad idag, men dom hade inte tid att åtgärda det idag....
Vet inte hur vi ska lösa det. Ronny har beredskap i helgen, det ska handlas och Elza ska hämtas på söndagkväll.
Igår löste det sig, men idag måste Ronny ta bussen hem och så sitter vi här utan bil i helgen.
Måndagmorgon blir det buss, vilket jag inte kommer kunna greja. Klarar inte av att gå den dryga kilometern till bussen och sedan ca 3 km från busstationen upp till jobbet. :-( Och hundarna?
Bussen går strax efter 05.30 (om den går, det är det också. När det är oväder som det är nu, är det mycket vanligt att det inte kommer någon buss.)

Jag ljuger om jag säger att det känns bra nu.
Dock glad att jag sökt ledigt idag och kunde vara hemma med hundarna.


Jag som hade en liten dröm...

men

fungerande bil måste man ju ha.....
Och eftersom jag varit sjukskriven hela december så får jag ju ingen lön i januari....
har dessutom inte blivit beviljad sjukpenning till längre än den 20/12....

Det var en veckas klagande i ett.

Nyårsafton blev i alla fall trevlig.
Det var jag, Ronny, Elza och Joel.
Menyn blev den planerade och jag tror det smakade gott.

Förrätt

Huvudrätt

Efterrätt

Vi åt gott, spelade spel (Pekingmysteriet) samt tittade på TV.
Även hundarna åt gott och hade det mysigt.

"Guldlock" (Och vi var väl dom 3 björnarna)  ;-)

Nyårsdagen hände inte så mycket, då den var som en vanligt söndag. Började ladda för ny arbetsvecka.
Lite svårt att komma på någon mat efter menyn dagen innan.

Men det blev en Thaivariant.

Nu sitter jag och dricker kaffe och håller håller tummarna för bilen. Det snöar ute och hundarna sover.
Ska diska, starta tvättmaskinen och valla dammsugaren.
Sedan får vi väl se om julen har gjort sitt eller.

Har köpt lite nytt garn....

Vet inte riktigt vad jag ska göra av det ännu....

Nu mer kaffe.

Ha en bra dag!





Carsie
PUBLICERAT: 2012-01-05, 11:00:33 | URL: http://elladora.blogg.se/

Men gumman då! Inte skall du väl behöva jobba med en fot som ser ut som din!! Åk ner till FK och släng upp foten på bordet och fråga dom om du verkligen skall torka skit med en sådan fot!! Jävla idioter!!!



Julhelgen och nyår verkar iallafall som ni haft det gott och bilar.. ja, vad skall man säga.. troll finns det tydligen gott om - både hos er och hos oss!



Sköt om dig vännen min ♥




Vendela Marie
PUBLICERAT: 2012-01-05, 13:20:30 | URL: http://vendelamarie.blogg.se/

Vilka fina bilder och vad roligt att ni hade det bra. Och Joel var då väldigt söt i korkskruvarna. Kram




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-01-05, 14:50:29 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Ojdå, det var ingen bra start på det nya året! :( Varför måste allt skit komma och jävlas samtidigt, det finns ju 12 hela månader om året att fördela eländet på.



Jag håller med om att du borde åka till FK och be dem ta en ordentlig titt på din fot. De hemska är att man inte blir förvånad längre och inte ser det ut som det kommer bli någon förbättring framöver heller. Vår trygga välfärd är ett minne blott...



Önskar jag kunde göra något för att pigga upp dig! Redan innan jag läste om ditt elände och din goa kommentar hos mig (Tack för komplimangen!), så höll jag på att skriva ett nytt inlägg och du har en liten Award att hämta på min blogg. Vet inte om den kan göra dig så mycket gladare och allt snack om att det är tanken som räknas känns lite ynkligt när jag läser om ditt elände. Önskar att jag kunde göra något mer praktiskt. Tyvärr får du nöja dig med att du är i mina tankar och mina önskningar om att det snart ska vända för din del och att allt ska bli till bättre.



Massor av energifyllda krya-på-dig kramisar, vännen! <3




sivan
PUBLICERAT: 2012-01-06, 03:31:11

Men det är väl då själva faan.Ska det aldrig vända för er. Börjar året så här kan det väl bara bli bättre. Håller tummarna o lider med er. Kraaam.









« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P