2012-01-12
 09:33:43

Denna dagen, ett liv.....


Tagit ledigt idag och imorgon....totalt golvad känner jag mig.
Ledigheten idag och imorgon innebär att jag bara behöver 4 tim/per dag, då jag i enlighet med sjukintyget är halvt sjukskriven till och med söndag.
Måste väl förtydligas kanske, enligt sjukintyget inte Förnedringskassan.

Förnedringskassan kan man ju tacka för att man är i sämre skick nu än före operationen.
Sover dåligt för ovissheten om ersättning och alla kräkande omdömen samt att det har misstrott i stort sett allt vad jag sagt. Följd av detta, krånglande mage, höjd dos av Nexium, samt en fot som krånglar. Behöver jag nämna att jag SKA börja jobba heltid på måndag.
Jag undrar bara hur dom kan få kalla detta för Rehabiliteringsplan?
Ska ju operera andra foten också, men då kommer jag att ta ut min semester, både årets och den sparade så jag slipper ha med deras kränkande behandling att göra.
Fast kan ju inte låta bli att undra om det är så det ska behöva gå till?
Varför opereras på arbetstid, när du kan göra det på semestern?
Det värsta är att man inte orkar kämpa emot dom.

"Sjukdom ingen frånvaroorsak
Läkarintyg accepteras inte längre!
Kan du ta dig till doktorn kan du ta dig till jobbet!"



Så det är bara att gilla läget och äta värktabletter.



"Goddag fru Hansson. Mitt namn är Gunnar von Stolphskott. Det är jag som är er handläggare från försäkringskassan. Anledningen till mitt besök hos er på sjukhuset idag är att er tid snart är ute. Ja, jag menar självklart att era sju...kdagar snart är slut. Enligt försäkringskassans regler är ni frisk på fredag och ställs till arbetsmarknadens förfogande på måndag.
Ni ser förvånad ut fru Hansson? Som ni säkert vet tar vi i idag inte hänsyn till vilken sjukdom eller handikapp ni har. Vi tittar istället på vad ni kan arbeta med under rådande omständigheter.
- Jag ser att ni ligger i respirator och i era papper läser jag att ni är totalförlamad från halsen och nedåt samt saknar all talförmåga, men hörseln är god.
- Stämmer detta? Fru Hansson, blinka i så fall 2 gånger med ögonen.
- Sååå... Ni kan blinka med ögonen, Fantastiskt! Då har jag jättegoda nyheter åt er fru Hansson. Försäkringskassan har i samarbete med arbetsförmedlingen ordnat en praktikplats åt er som demonstratis av kajalpennor på Åhléns kosmetik- avdelning. Givetvis får ni ta med er respiratorn om ni tvunget måste.
- Då ringer jag personalen på Åhléns och säger att ni tittar in vid.....ska vi säga tiotiden på måndag?

- Det måste kännas skönt att äntligen få göra nytta fru Hansson?!"



Idag ska bilen in på verkstad också.....

och hoppas att det stannar vid dom drygt 9500:-
Får jag dessutom inte sjukpenningen (inte färdigutrett ännu)
så kommer det nog inte räcka med en bön.
Det kommer att krävas ett mirakel.

Idag känns det som att glädjas över att bussen gick hem
 3 dagar i rad inte riktigt räcker till....


 

 

 

 


 



AprilSus
PUBLICERAT: 2012-01-12, 15:24:35 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Men vännen, vilket jäkla elände! Kunde det inte räcka med att FK jävlas, så bilen ovan på det. :-(

Det värsta är att man ju blir helt maktlös och även om det går att överklaga så tar ju sånt tid och är osäkert att det leder till något.



Det måste känns rätt jäkligt att vara läkare i dagens läge och se sina patienter bli totalt överkörda av någon som aldrig träffat patienten, men ändå har sista ordet. Om läkarna skulle börja skriva sjukintyg till patienter de aldrig träffat skulle det nog bli ett jäkla liv.



Jag hoppas verkligen att du får den sjukersättning du är berättigad till och att bilreperationerna håller sig inom normen.



Massor av stå-på-dig- kramisar!




sivan
PUBLICERAT: 2012-01-12, 15:39:33

Älskade AnnaLena du har det verkligen inte lätt, jävla försäkringskassa de är ju omänskliga. Kan nästan tro att de följer sina regler fel. Många kramar :love:







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P