2012-02-11
 10:37:53

Lördag är det ju.... ;-)


Gick och la mig redan klockan 21.30 igår, så jag borde vara utvilad....men det är jag inte.
Trots de myckna kaffet, så är jag trött.

Foteländet fortsätter att blöda och göra ont.
Arbetsskorna tar det på mig.
Men det är krav för att jobba, med det jag gör.
Har heller inte plånbok för att köpa ett par egna för runt 2000:-,
det är vad dom kostar.

Det var morgonens gnäll.


Så här ser det ut utanför köksfönstret. Humana -9° ute.

Dagen vikt åt 3 "hemma-hos-besök". Ett i Österrå, hos Wallmarks, då mågen fyllde 34 år igår
och 2 i Långsele, hos Luna (Ronnys barnbarn) som fyller 3 år idag och hos Daniel (Ronnys son),
som inte fått sin "julklapp" ännu.
Annars blir det tvätt, matlagning, blomvattning, stickning och säkert nåt TV-tittande.


Såg till min stora glädje att jag har knopp på en orkidée igen. Mig gilla jätte mycket.


(Ursäkta dammet), men min Ardisia har fått röda bär igen.
Den är rolig den blomman, då den brukar blomma med vita blommor längst ner,
ha gröna bär på mitten och röda bär längst upp.

Nu kom Ronny in, efter en tur med hundarna.
Kanske blir det lite nya foton under kvällen/eftermiddagen.

Svenskan är förunderlig..... om det är uppförsbacke i livet, då har man ju det tungt.....när man sedan kommer över krönet borde det ju gå utför.....men om det går utför med livet är det ju inte bra heller....Hm?

Och....

Alla vet att tiden går fort när man har roligt......Hur kan då ett gott skratt förlänga livet?


Reflektion, kolon.....



....och för dom som reagerat....jag har inte lagt ned bloggandet, bara en tillfällig
formsvacka.


Carsie
PUBLICERAT: 2012-02-11, 10:47:45 | URL: http://elladora.blogg.se/

Kan man inte köpa skor på avbetalning? För det är ju inte så bra att du går med skor som trycker..



Hoppas ni får en härlig lördag :love:




Elsa
PUBLICERAT: 2012-02-11, 11:25:33

Du skrev ingenting om eldsvådan, haha! :-P :love:




Annalena
PUBLICERAT: 2012-02-11, 11:47:49 | URL: http://ghosty.blogg.se/

Elza :love:

Den kan du berätta om själv ;-)




Ulla Malmgren
PUBLICERAT: 2012-02-11, 14:35:16

Skönt att du inte lagt ner bloggandet gumman <3 Läser varje inlägg du gör och tycker du skriver bra :thumbup:

Kramar i massor <3




Annika
PUBLICERAT: 2012-02-11, 19:47:32 | URL: http://badtant.bloggo.nu

Du verkar ha fullt upp. Får du inte skor av din arbetsgivare? Ha en fin Lördagskväll. Kramis.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P