2012-08-20
 13:00:19

Tappat orienteringen alldeles......

Känns verkligen märkligt.....men jag tycker det känns som jag tappat tidsuppfattningen alldeles.
Panikångest och högt blodtryck. Så nu är jag sjukskriven.
I torsdags hade jag 240/160 i tryck och 160 i vilopuls.
Fredag något bättre 170/110 i tryck och 130 i vilopuls.
Tack ni som gjort mitt liv till ett helvete.
Men er dag kommer också.
 
Annars händer det inte så mycket i mitt liv. Jag kämpar för att överleva. Och det kan vara en heltidsysselsättning det också.
Älskade Elza har kommit hem nu också. Skönt att ha henne runt sig. Men ungstackaren har blivit av med sin dator. I stressen glömde hon den på tåget. Och ärliga människor finns det ju inte många av. (Titta bara på min arbetsplats......) Hur som helst så är den inte inlämnad till hittegods.
Jag tycker jätte synd om henne. Allt som hon bara hade sparat i datorn, skolarbete bla.
 
Har sagt det tidigare och säger det igen. Det har varit ett jävla år.

Lägger väl ut lite bilder också från den gångna veckan.
Från en av skjutbanorna på Gnun där vi rastade hundarna.
Hundloka
Tusensköna
Gräs
Stenbär
Rölleka
Frön
Midsommarblomster i augusti.....
Renfana
Prästkrage
Molntokig
Och många varma dagar har vi haft.
Mjuk mossa
För fint att jobba egentligen....
Ghosty och husse
Ramiz och Lellen
Ghosty
Hemväg
Och detta händer i Resele....
Så här fint var det i helgen.
Jag vill inte att det ska bli höst. Känner mig lurad på sommaren.....mycket också beroende på mitt sjukdomstillstånd, om man nu kan kalla det för det....... Säkert någon som kommer att hänga upp sig.
Men man ser att hösten smyger sig på....
Bäst att njuta medans man kan.
Rosenbönor
Bonos ros (Izabella Rosillini)
Cleos ros
Chili
Ros
Petunior
Tomat och gurka
Daglilja
Spirea
Hosta
Så känner jag mig....
 
Och till sist....här kommer receptet på Stomper
Stomper (12-14 st.)
10 dl vetemjöl, 5 dl kornmjöl eller 15 dl rågsikt,
4 tsk bakpulver,
2 tsk fänkål,
2 tsk anis,
2 tsk kummin,
(grovkrossat)
2 tsk salt,
1½ dl honung,
5 dl filmjölk.
Gräddas i torr stekpanna på spisen. :-)


C a r s i e ~ { P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s } ~
PUBLICERAT: 2012-08-20, 13:20:12 | URL: http://carsie.se

Hoppas att du snart känner dig starkare - och det kan säkert bli fint väder både i slutet på augusti & september så ge inte upp ännu ;-)

Krya på dig gumman, och försök att ta det lite lugnt!

Kramis ♥




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2012-08-20, 18:02:20 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/

<3 KRAM <3




AprilSus
PUBLICERAT: 2012-08-21, 11:57:21 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Tack för alla fina foton som du delar med dig utav. Usch vad tråkigt för din dotter, som blev av med sin dator. Förstår inte varför folk har så svårt att vara ärliga? Hur svårt kan det vara att tänka sig in i någon annans situation? Idag så innehåller ju en dator så mycket utav ens liv, både i form av foton och arbeten av olika slag. Det är ju inte bara en ekonomisk förlust, utan en liten del av ens liv.

Hoppas verkligen att du får tid att kurera dig nu när du är sjukskriven. Men vad händer sen? Eftersom det är din arbetsplats som gör dig sjuk, så måste det ju bli förändringar där om du ska kunna jobba utan att bli sjuk igen. Det har varit en långdragen historia, kan du se något slut eller lösning på den?
Var rädd om dig, vännen! Massor av krya-på-dig kramisar!♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P