2012-08-29
 12:47:08

Denna dagen ett liv....knappt...

Denna melodi fastnade jag för när jag gick taktil massage.
Den kan ännu få mig att känna en viss inre harmoni, om så bara för stunden.
Idag är en sådan där dag igen när bara allt låser sig. Vill inte....
Massor med saker jag borde göra....men det fungerar inte idag.
Kan ibland bli irriterad på mig själv som bara virrar omkring, men det är bara att acceptera....så här funkar jag idag......eller funkar inte vore kanske mer med sanningen överensstämmande.
 
Ute regnar det, +11° och mulet. Kanske inte ett sådant väder man går miste om att vara ute i. Det har i alla fall varit frostfritt inatt, men vad hjälper det när frosten på sin enda natt hann slå ut så mycket.
Det är lite som med människolivet, en enda händelse kan förstöra allt. Det går inte att reparera.
 
Hade tänkt uppdatera lösenordsskyddade bloggen, men jag orkar inte när jag mår så här. Men jag har skrivit ned allt som har hänt och sagts sedan i maj.
Skulle något hända så finns det dokumenterat.
 
Har suttit och läst hela förmiddagen.
Kanske inte den typ av bok jag skulle läsa i min sinnesstämning eller också ska jag det. Ni som inte har läst den borde göra det. Jag har säkert läst den 10 gånger.
Den ger en bra bild vad som rör sig i huvudet när man har ångest.
För mig hjälper den så till vida att jag är inte ensam med ångest.
 
  Uddberg, Mari och Uddberg, Mariann
Till minnet av Mari - Uddberg, Mari och Uddberg, Mariann
 
Beskrivning:

Dottern Maris anteckningar före sitt självmord och mammans dagbok från det första halvåret efter hennes död.


AprilSus
PUBLICERAT: 2012-08-29, 16:16:22 | URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Jätte vacker melodi, men lite sorgsen, precis som ditt blogginlägg. Hoppas verkligen du hittar något sätt att må bättre på. Att riva går så fort, men att bygga upp allt igen tar tid, massor av tid och det är vad du måste ge dig själv.

Tänker på dig, vännen och kramar om!♥

Svar: Tack vännen för dina ord. Jag hoppas att saker och ting ska bli bättre. Framför allt att jag ska lära mig att leva med det här. Att det finns oärliga, falska och totalt oförstående människor har jag bittert fått erfara. Känner inget hat, bara besvikelse och vanmakt. Hoppas ändå att det ska slå tillbaka på dom och att dom får uppleva samma känsla som jag har.
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P