2012-08-01
 11:48:28

Bloggtorka

Jag har blivit lite dålig igen med att uppdatera bloggen.
Tycker inte det händer så mycket som är något att berätta om.
Det är sista semesterveckan.....och dessutom ösregn ute. Känns lite ledsamt.
Om det slutar regna, kanske det blir en liten fisketur.
Men än så länge ser det mörkt ut.
Får väl lägga in lite foton, då jag har varit bättre att dokumentera med kameran än i bloggen.
Har även varit dålig på att läsa era bloggar....ska råda bot på det och läsa ikapp mig.
Prairie dawn (nyplanterad i år)
Hope for humanity, 3 år gammal, men ser inte riktigt ut som när jag planterade den...
Peacerosen på Cleos grav.....måste rensa upp där.
Men vädret inbjuder inte till sådana aktiviteter idag.
I söndags åkte Elza till Joel och blir borta i ca 2½ vecka :-(
Men jag tyckte att Ronny och jag kunde väl mysa till lite så där på söndagkvällen. Så det blev helstekt fläskkarré, pommes och hemgjord bea och till det ett glas vitt...eller 2...eller
Ghosty och Lellen saknar Elza. Tycker nog att hon fluger och far för mycket.
Igår hade vi årets (!!) första åskväder, eller rättare sagt 3. Det höll på i flera timmar med regn och hagel också.
Det var en dramatisk himmel, som mellan ovädrena var blå.
Regn och hagel.
Vi åkte ner till Handlar'n, och när vi åkte därifrån hade det lättat upp lite, så vi åkte en tur till Näsåker för att titta lite.
Vägen till Näsåker om man åker på "Toksidan"
Och dom första Urkultingarna har invarderat stenåldersbyn :-P
Nämforsen
Åkte på "Solsidan" hem.
Och det här är idag :-( Tycker jätte synd om alla som bor i tält. Hoppas att vädret vänder. För det är inte speciellt varmt heller, +14° och kallt regn.
Nu lite mer kaffe och förhoppning om väderomslag.
Ha en fin dag.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P