2011-09-16
 11:15:48

Sjukläger



Har mått bättre.....det erkänner jag villigt.
Var till Allmottagningen/kirurg igår för att prata med läkare och narkos inför min Hallux Valgus-operation. Kommer inte att få sova under ingreppet.....vilket känns lite scary.....
Hur som helst, tillbaka till jobbet. Efter ett tag fick jag frossa, huvudvärk och vansinnigt ont i magen och tillslut ont i hela kroppen. Genomförde dock min dag och tänkte om jag tar 2 Alvedon Forte och kryper ner, så är det nog bättre imorgon. Sagt och gjort. Jag kröp alltså i säng kl. 17.30 igår.
Vaknade inatt med frossa, kollade tempen, 38,9° trots Alvedon. Lika illa idag, även om tempen idag ligger på 38,5°, men det är med mängder av Alvedon i kroppen.
Har varken tid eller lust med detta, framför allt inte tid.

Som en "extra bonus" håller datorn på att krascha. Har kontaktat en Data-kille, så vi får väl se om han ringer upp. Utan dator funkar ju inte livet.....eller hur?



Så nu är det stillestånd med allt.
Tänkte ändå lägga ut några bilder från i tisdags (då jag fortfarande stod på benen.)



Så här tomt blir det när man tagit ner alla kryddor. Chilin och lagerbladet är nytt för i år.



....och här är det alldeles tomt.



Lite mynta, basilika och 2 rosor har nu kommit upp.



Och här har vi dillkronor, krusmynta och koriander. Det är ett jäkla pillergöra att få till det.



Chilin och paprikan har fått komma in, då det är för kallt för den nu även i växthuset.



Basilikan blev inte så bra i år. Det har varit för fuktigt.



Sommarens sista rosor kunde man ju inte lämna kvar ute....



Lite squash, Tiger Cross heter denna.



Och snart är väl säsongen i växthuset också över. Hatar tanken att behöva köpa importerade tomater och gurka.



Och så blev det ju lite saft....

Det om detta.



Anonym
PUBLICERAT: 2011-09-16, 11:47:20

Bra jobbat, men vila nu. Det är ju inget som försvinner nu om du lägger av ett tag. Kraaam.




Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2011-09-16, 18:07:54 | URL: http://www.ateljecinnamon.se

Krya på dig min vän







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P