2011-10-08
 09:44:54

Redo för jobb....snart kanske...


....fast vi har varit vakna sedan strax efter 06.00.....Ghosty.....varför ska hon vara så morgonpigg?

Strålande solensken, men kallt. Temperaturen ligger fortfarande på minus, så det är alldeles vitt i gräset.
Får nog skrapa rutorna nu när jag ska iväg.....ja, jag ska jobba.
Sitter nu och dricker kaffe, sedan ska jag sparka igång tvättmaskinen och så iväg. Tänkte inte tillbringa hela dagen hos polisen.



Detta är vad vi fick med oss hem i torsdags. Underbara vänner som stod och fiskade i närheten av polisen. Så här har vi 3 alldeles nyfångade laxar från Ångermanälven. Tack Roger och Hanke. ♥

  
....och en kåsa ska man inte göra om man har Dobermann... :(




Mitt senaste projekt.....men har varit för trött ett tag att sticka och inte hunnit på luncerna, då dom mest bestått av en kopp kaffe i farten.....jag vet, det kan inte fortsätta...men som chefen sa; "jag kan inte rita personal"...... Och det svaret ger väl inte så mycket hopp....

Nä, ni gott folk. Plikten kallar och jag ska in och göra en insats för samhällsnyttan......

Men först en söt liten bild....



Visst är han söt?

.....och vi ska tapetsera om i sovrummet.....tack Ghosty.

See ya'!



Carina
PUBLICERAT: 2011-10-08, 09:54:28 | URL: http://elladora.blogg.se/

Ja, våra älskade 4-fotingar håller oss vakna i tid och otid. Själv har jag väl sovit ca 6 timmar - det börjar ta ut sin rätt att inte sova 8 timmat/natt :(



Hoppas det går fort på jobbet så du kan komma hem och njuta av att det faktiskt är helg :love:



Kram och hälsa!




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-10-08, 15:19:13 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Jag svarade på din kommentar inne på min egen blogg, men måste ju ända kika in här hos dig. Tycker synd om dig som får jobba extra mycket just nu. Tycker nog att din arbetsgivare ska lägga ner lite mer energi på att "rita" ny personal. Konstigt att folk går arbetslöa och de som har jobb ändå får slita för två? :-s Tur du fick lite extra bonus i form av nyfångad lax. Mums! :-P



Gillar verkligen bilden på din gosiga vovve som ser ut att njuta till 100% av att ligga i sängen. :-d



Hoppas din arbetsdag har gått utan några större missöden och att du inte är så slut att du inte orkar njuta av din lediga kväll. Massor av kramisar, vännen.




Carina
PUBLICERAT: 2011-10-09, 09:41:38 | URL: http://elladora.blogg.se/

sv: Men herregud Annalena!



Din chef kan INTE tvinga dig att jobba.. det finns något som heter helgvila på 36 timmart.. det är din rätt att ha den!



H*n får helt enkelt lära sig att rita personal!!



Sköt om dig, kram!




sivan
PUBLICERAT: 2011-10-09, 14:46:01

Håller med Carina, Du mår ju inte bra du behöver vila.

Var rädd om dej. Kraaam.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P