2011-10-09
 21:06:37

Redan söndag.....

Så jäkla trött. Nu behöver jag verkligen ledigt....men jag har ingen vikarie då Fredrik har blivit sjukskriven för diskbråck. Orkar inte ens gilla läget.

Igår jobbade jag som sagt var, så var den dagen över. Tog några foton på vägen hem. Hösten är här på riktigt nu.



Plockade även en del kantareller, som nu är torkade och lagda i burkar. Undantaget dessa som blev tillagade till middagen.



Trattisar


Väl hemma blev det ett par turer i tvättstugan, där veckans tvätt obarmhärtigt hade hopats sig....
Efter det blev det inte så mycket mer. Hade ju liksom ingen aning om det skulle bli jobba av idag också.
Pga en rad omständigheter så blev det ingen UDO för mig.....hoppas jag överlever det.

           

Idag bara trött. Och då menar jag inte bara trött, utan näst intill medvetslös. Så skönt att det inte blev något jobba idag.



Har i alla fall äntligen öst upp gurkan på burk. Så här har vi nu ett vinterförråd av "Goda Vänners Gurka".



Har även gjort "Piccalilli", något som jag kan rekommendera. Det är en smak upplevelse.
http://www.rivercottage.net/recipes/pams-piccalilli/

Ute regnar och blåser det och är bara +2°. Elza stackarn sitter på busstationen i Sundsvall och väntar på bussen mot Sollefteå. Hon kommer inte fram förrän 00.05. Ronny ska åka in och hämta henne. Och jag ska göra någon smörgås och skicka med. Hon är jätte hungrig stackarn.
Hoppas bara det inte fryser på. Lite orolig nu. Men det är nog inget jag kan tillföra genom att följa med. 
Själv hade jag tänkt gå och lägga mig, så jag orkar med (förhoppningsvis) arbetsveckan. Kommer nog inte få någon hjälp denna vecka heller. Det är alltså 12 timmars jobb som ska klaras på 8 timmar. ME NOT LIKE :(


Natti natti allihopa.



Barbro Nordqvist
PUBLICERAT: 2011-10-09, 22:15:45

Kan intyga att den gurkan är super god.!!! gör den varje år.

Nog borde det väl finnas någon som skulle kunna jobba hos er, bland alla som är arbetslösa tycker man... Hoppas du sussar gott i natt trots att de är ute på vägarna mitt i natten. Kram paddan




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-10-09, 23:09:09 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Vilka jätte fina höstbilder! :thumbup:

Hoppas verkligen att du kan sova gott och återfå lite av dina krafter. Tycker att din arbetsgivare borde ta hjälp av någon arbetslös som behöver ett jobb, annars riskerar h*n att du blir utarbetad och i värsta fall sjukskriven. Vad gör de då?



Kramisar!




Carina
PUBLICERAT: 2011-10-10, 09:19:11 | URL: http://elladora.blogg.se/

Jag måste säga att jag håller med föregående kommentarer, så många som är arbetslösa och försöker hanka sig fram och ni kan inte ens få in en vikarie - verkar faktiskt väldigt konstigt!



Och som sagt, vad gör din arbetsgivare när du blivit sjuk av att slita ut dig med 12-timmars dagar i flera dagar i rad??



Sköt om dig!



Kramis ♥




Emma
PUBLICERAT: 2011-10-10, 14:21:09 | URL: http://eko.blogg.se/

Vilken bra låt!




maria
PUBLICERAT: 2011-10-10, 18:56:56 | URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Vad mycket gott du gjort och vilka fina höstbilder :)



Må så gott !

Kram







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P