2011-02-13
 15:19:22

Så seg, så förkyld, så gnällig........

Ärtsoppan står i alla fall på spisen.



Det blir mycket, 9-10 liter. Ganska behändigt att ha i frysen. Den ska väl koka ca 20 minuter till, och så ska ju fläsket i. Kokar alltid det på sidan om, då jag tycker det blir så geggigt att koka det tillsammans. Soppan blir finare om man gör så.

Har även varit en sväng i duschen, men jag blev inte piggare för det. Men jag älskar mina LdB-produkter. Luktar så friskt, så jag kanske blev lite piggare ändå.



Dessa kör jag nu.

Har börjat vattna blommorna, men det är ju ett evighetsgöra. Konstaterade att bananplantan börjar bli ganska så stor.



No bananas today.

Konstaterade också att vi har ett miljöproblem i huset. Akvariet.....snacka om övergödning. Måste kolla vilka utsläpp som rinner ut där. Det är inte bara problem, det är ju en smärre naturkatastrof.....



Nån som ser nån fisk?

Sedan hade jag ju tänkt börja sticka lite.....började plocka lite, men återgick till ärtsoppan då jag insåg att här någonstans ligger min strumpstickor.....



Hur kan det bara bli så här? Får det vara så här? Lite hjälp har jag väl haft av Ghosty, men det mesta har nog blivit av sig själv tror jag.....för så måste det väl vara?

Och så skulle jag vilja ge ett litet vintips. Trots att det är på tetra, blev jag mäkta imponerad av det. Trodde ju att sådana där viner inte var nåt att dricka, men jag har ändrat mig.



Jag ger det ♥♥♥ av 5.

Ronny föredar ju rött vin, så han drack det och var väl inte lika imponerad av sitt.



Han ger det ♥♥♥ av 5 möjliga.

Och så har jag försökt ta några bilder av Ghosty.



Vårt eget lilla spöke.



Gåsen

Mormors lilla hjärta Zeke har slagit en framtand, så den är alldeles blålila. För väl se vad det blir av det. Han går sannerligen i sin mammas fotspår. Gör ont i mormorshjärtat.

Elsa har haft en kompis här i helgen och honom ska vi skjutsa till busstationen senare. Så nu ska jag försöka laga till lite mat, så vi hinner äta innan vi ska iväg.
Och så får vi se om det blir en tur in till Mia. Luna fyllde ju 3 år i fredags. Dock är förkylningen ett stort frågetecken.

Ni får ha det så bra.


Sarah
PUBLICERAT: 2011-02-14, 11:04:09 | URL: http://ylvinger.se

Hej! Jo, du, jag tänkte på det där Pregovinet... det finns ju i rött också, och är inte helt fel det heller! Jättegott, jag blev riktigt förvånad jag med när jag drack det!

Å en annan sak... testa att vattna blommorna med akvarievattnet, rena dunderkuren, om ni inte har saltvattensfiskar förstås! :-)

Kram och ha en trevlig alla hjärtansdag!







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P