2011-02-23
 13:40:43

Ärtsoppshelvetet......

Den jäste över natten. Hade väl inte hettat upp den tillräckligt när jag blandade i buljongen.
Trodde jag skulle dö på måndagmorgon, när jag öppnade locket och det såg ut som en isländsk varm källa.....det bubblade....och lukten.
Under tårar och stor självömkan spolade jag ner nästan 10 liter ärtsoppa i toaletten.
Nu ska det tilläggas att jag har kokat ärtsoppa många gånger, men det här har aldrig hänt. Vet inte om jag vill kalla det för att vara en erfarenhet rikare, för det här visste jag. Men tyckte att den kokade riktigt mycket, men var väl ändå inte genomhet.
Det här hände momma i deras affär också, när en anställd vid namn Britta slog kallt vatten i den varma ärtsoppan, för att hon tyckte den var så tjock. Har skrattat åt det, och vi har kallat det göra en Britta.
Nu har jag gjort en Britta själv......och vet ni.....det var inte det minsta lustigt!
SKA ALDRIG MER VARA DUKTIG!!!

→   =


Ulla
PUBLICERAT: 2011-02-23, 14:06:01

Men stackare.. Sånt är aldrig roligt att vara med om. Hoppas det går bättre nästa gång! Kramiz :-)




Carina
PUBLICERAT: 2011-02-23, 22:22:20 | URL: http://elladora.blogg.se/

Det är väl sånt som händer kan tänkas, inte så roligt kanske...



Bättre lycka nästa gång!




Martina- mamma till Novalee
PUBLICERAT: 2011-04-01, 21:42:01 | URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Hehe jodå klart du ska vara duktig igen, på´t igen bara :-) bättre lycka nästa gång som man säger!



Tack så mycket, jag gillar också bilder med dobbisar och barn tillsammans. De är verkligen hur barnkära som helst och det känns så bra! Tror att det är oftast de så kallade "farliga" hundarna som är mest familjevänliga mot barn och så. Tyvärr är våran fis vovve lite töntig när Novalee vill kramas med henne, då går hon därifrån eller backar (fast det är väl bra det visserligen)



Hoppas att ni har det lite varmare nu än -30 :-) Ha en trevlig helg







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P