2011-12-15
 10:51:44

Allt annat än bloggtorka.... :-o


Ja, var börjar vi......
Kom i säng efter klockan 02.20 i natt.....bara för att jag trodde att jag höll på med tidsbesparing.
Så dumt det kan bli. Hade ju inte en aning om att större delen av Sverige tänkte som jag.
Satte mig igår för att beställa lite "sista-minuten-saker", då jag hade fått en rabattkod från Ellos.
Plockade på en del saker som lakan och diverse småkläder. Man skulle även få expresslevarans, så allt skulle anlända tisdag nästa vecka. So far so good.
Efter allt plockande med storlekar hit och dit så skulle det bara skickas iväg.....vilket visade sig inte vara bara...
Försökte gång efter annan, men det var bara tekniskt fel. Insåg då att säkert halva Sverige tänkt som jag. Ville inte stänga ner datorn heller så att skulle försvinna.
Det har väl dom flesta varit med om *POFF* så är allt borta.
Efter oräkneliga försök gick det då iväg....kl.01.35 :-(
Men vad händer.....rabattkoden hade försvunnit och någon expressleverans var det inte frågan om.
Sitter och stirrar på min fakturabekräftelse som blivit drygt 1000:- dyrare än vad som var tänkt.

Bedrövad går jag och lägger mig....sömn=0
Raglar upp på morgonen för att berätta för min ömme make om det fatala misstaget....medans jag känner fladdrandet av hundralappar.
Han tar det med fattning, och säger bara att du kanske kan ringa och kolla, annars är det bara att låta det vara.

Kollade mailen, för Ellos hade ju inte "ringtid". Då hade det kommit en bekräftelse och där stod det att man kunde ändra i ordern fram till 18.30 ikväll.

Gick in för att testa och ändra.....slog in koden och det bara rasslade till, rabatt avdragen.
Det gick även att välja alternativet expressleverans.
Efter sån tur så känns det som det inte gör något ifall det inte är någon vinst i Trisskalendern idag heller. För många en axelryckning kanske.....men jag blev oerhört lättad.

Och så lägger vi in lite fin musik innan vi fortsätter med nästa ämne som ska avhandlas.



Nästa ämne är Försäkringskassan (Motståndsrörelsen).
I vanliga fall brukar det räcka med att tänka ordet för att man ska utbringa en tung suck.
Men idag ringde dom faktiskt upp (efter att jag bett om det den här gången).
Min sjukpenning var beviljad och allt det andra stöket berodde att dom blandat ihop mitt ärende med ett annat. Skrämmande egentligen, men jag nöjer mig med att pusta ut.....åtminstone för stunden. Man får glädjas åt det lilla....eller inte....

Annars hoppas jag att någon vänlig själ ska komma och hjälpa mig att städa....
Gick hela dagen igår utan "prada-skon"......
Jag går tydligen snett med foton när jag inte har skon på mig. Vilken resulterade i svullen (mera svullen), mycket ond fot.
Nåja. Jag håller inte på att dö....men jag ska tänka mig för lite grann.
Fast det är klart, att om det är nån som vill hjälpa till att städa, så inte blir jag ledsen för det.

Avslutar med lite mer musik.





Carsie
PUBLICERAT: 2011-12-15, 11:02:14 | URL: http://elladora.blogg.se/

Det var ju skönt att det löste sig både med FK och Ellos :thumbup:



Tyvärr kan jag inte bidraga med hjälp för städningen, då jag bor för långt bort!



Se till att ha på dig prada-skon, så du inte gör dig mer illa i foten än du redan har!



Ha det gott kära svägerska och sköt om dig och de dina ♥




lone
PUBLICERAT: 2011-12-15, 11:45:01 | URL: http://incas.se

Ja du Hittar du nån längtar efter att städa skicka vidare, har kollat på "skiten" här hemma i flera dar och den försvinner inte av sig själv. F.....n oxå.



Ha en underbar jul o krama gubben (å dogsen):rolleyes:




Emma
PUBLICERAT: 2011-12-15, 12:58:02 | URL: http://eko.blogg.se/

Vad bra att det gick att ordna med Ellos. Jag vet precis hur det är när man suttit jättelänge för att få till det så blir det bara kattskit av allt och man måste hålla på maila, ringa och böka för att få det rätt. Skönt att det faktiskt finns undantagsfall ibland, det inbringar lixom hopp. :thumbup:

Kram!




Rebecka
PUBLICERAT: 2011-12-16, 11:08:12

Önskar jag kunde komma o hjälpa dig....

Tänker på dig varje dag gums, du kanske få ett brev i lådan snart där jag berättar om allting.....



Ha på dig skenan eller "skon" som du kallar det så att inget blir fel nu när det ska göras rätt



Skönt att det löste sig med ELLOS iaf. ibland ha vi oxå tur :-)



Hälsa din karl (som verkar vara den bästa i världen ;-)) och dottern din

Vi höres Massor av kramar <3 <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P