2011-12-21
 12:06:10

Tisdag redan... fast jag menar onsdag ;-)

Blev ingen uppdatering igår....vet inte var tiden tog vägen?

Börjar i alla fall få till lite jul här hemma nu.

Har 2 fönster kvar. Det på ytterdörren och i badrummet.
Men sen så.

Igår var mamma, Henry, Zeke och Anja här.
Jag bjöd på saffranspannkaka och skinksmörgås.

Mamma och jag var också ut och plockade lite Pinjeris. (Fick på
mig ett par gummistövlar stl. 43).
Men det är inte sant vad mycket snö det har kommit.


Så det är nog ingen risk att det inte blir en vit jul.


Alla blommor är utplacerade nu också.

Har köpt en ny spira till granen, en liten tomte och en glittergirland.
Har även fått en skum lampa av min syster.


Jag har slagit på stort också.....köpt nya underlakan och 3 tunikor.
(Allt på rea naturligtvis)

Så nu har jag något nytt både för jul och nyår.

Sedan har jag en fundering bara så där.
Använder man fortfarande huva till tekannan?
Jag fick en igår......

Söt, men användbar?

Första hyaciten har börjat blomma också.

Glömde att jag köpte några ljuslyktor också.
Den här tiden ska det vara mycket ljus.


Och så har jag blivit så duktig ;-) . Lägger på sängöverkastet varje dag nu.
Hundarna är dock inte lika imponerade. Varför vet jag inte?
Det måste ju vara skönt att mysa bland kuddarna tycker jag då.


Jag har varit riktigt alert nu på förmiddagen, om jag får säga det själv.
Diskat, vikit tvätt, tvättat, vattnat blommor och uppdaterat bloggen.
Igår la jag in sillen och fortsätter idag med att grava lax och koka senap.

Kom på att jag har inte skrapat några lotter på 3 dagar nu....har ju gett upp tror jag.
En vinst på 18 lotter.... :-(





Carsie
PUBLICERAT: 2011-12-21, 12:58:32 | URL: http://elladora.blogg.se/

Men gumman, det är faktiskt onsdag! :bigeyes:



vad mysigt ni har fått det med alla fina blommor och julpynt :love:



Vilka gooosiga tunikor du köpt, jag bara älskar tunikor! GILLAR Och 7 kg! Herregud vad roligt!! Grattis om det nu är så att du försökt gå ner, mindre grattis om det inte är det ;)



Puss på dig ♥




AprilSus
PUBLICERAT: 2011-12-21, 23:17:42 | URL: http://aprilsus.blogspot.com

Jösses vad flitig du är, människa!!! :bigeyes: Jag har väl inte gjort en tiondel av allt du gjort och ändå är jag helt slut.



Börjar verkligen inse hur långsamt jag jobbar här hemma. Tror på allvar att jag håller på att förvandlas till sengångare? :-s Börjar jag stressa så blir värken ännu värre, så då är det bättre att ta det i mitt tempo och få lite gjort än inget alls. Tycker jag håller på med något mest hela tiden och ändå blir inget gjort, känns det som? Spisfläkten är i alla fall ren nu, kakel och skåpsluckorna i köket, samt både toaletterna och handfaten. Bara duschen kvar, men då måste jag ha någon av flickorna hemma som kan roa valpen, för hon ska promt med in i duschen den lilla tokan. ;-)



Vet inte hur mycket bloggande jag kommer hinna med de här närmaste dagarna? Så för säkerhetsskull passar jag på att önska dig en jätte skön jul redan nu, vännen.



Massar av julkramisar! :-)




Carsie
PUBLICERAT: 2011-12-22, 08:21:01 | URL: http://elladora.blogg.se/

sv: Det kommer, jag har inte köpt någon ny berlock då pengarna inte finns men kanske jag får en berlock till av min älskade mammy ♥ Fast det är snart 2 st nya som skall på armbandet ツ



Ja, kurvan går neråt - extra mycket denna månaden tycker jag.. folk börjar undra lite :-P Nu gör det inte så mycket om julmaten fastnar lite..







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P