2011-08-10
 22:09:03

Växthus √

1. Städa ur garderoben (den ser ut som en Uff-container)
2. Städa av sybordet (det har länge varit avstjälpningsplats nu och jag ser inte längre symaskinen)
3. Knyta upp gurkor och tomater i växthuset (det har blivit djungel och man kommer knappt in där) 
4. Tömma den där stora fåtöljen i sovrummet så att vi äntligen kan kasta ut den(också den avstjäpningsplats)
5. Skörda kryddor (men det går inte när det regnar)

        

Före. Det såg ut som en djungel. Tomaterna syntes inte och gurkorna låg på backen, till sorkens stora glädje. Det tog hela dagen. Var inte klar förrän strax efter kl. 21.00


          

Efter. Det blev stor skillnad vill jag lova. Nu kommer man in i växthuset utan problem. Tomaterna är toppade, uppknutna och jag har tagit bort en massa blad för att dom ska få maximalt med ljus. Alla gurkor är uppknutna och jag har tagit bort alla vissna blad. Inga gurkor på backen åt sorken.

Tyvärr bröt jag toppen av en paprika, naturligtvis den största som bär frukt.....men shit happens. Det är klart nu. Jag har jätte ont i ryggen, men ville bara ha det färdigt, så jag klunde få bocka av nåt från jobblistan.

Har tagit en del foton idag också, men dom lägger jag väl ut imorgon. Ska hoppa i lopplådan snart. Ska ju på
Öron-näsa-hals imorgon. Det är för sömnapnén. Det fortsätter att rulla på.



Men ni får ett hallon att suga på.

                                                                      Go' natt allihopa! See ya.


Carina
PUBLICERAT: 2011-08-11, 09:01:57 | URL: http://elladora.blogg.se/

Ser jättefint ut, duktig du varit!! :love::thumbup:




Mallanmamma.se
PUBLICERAT: 2011-08-11, 14:31:51 | URL: http://www.mallanmamma.se

Har nu korat dagens blogg vinnaren på min blogg nu. Kika in och kolla om det var du som vann!



Vann du inte? Prova gärna igen. :)




Mallanmamma.se
PUBLICERAT: 2011-08-11, 20:24:25 | URL: http://www.mallanmamma.se

Vad kul att du är med och försöker tävla igen. :)

Och kul att du börjat blogga igen!



Lycka till! :)







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P