2011-08-09
 16:44:21

Dagen då inget hände......

Idag skulle jag ju börja och beta av jobblistan......men av det har det inte blivit något. Jag har i och för sig diskat, vikit tvätt och tvättat samt hängt chili på tork.



Kryddorna är ännu för blöta att skörda.....

Växthuset skulle jag ha kunnat gå till, men jag orkar inte idag. Är tagen av nattens kräkövningar. Jag vet....jag börjar imorgon.



Kantarellerna rensade, förvällda och nerfrusna. Det känns gott.

På torsdag ska jag på öron, näsa, hals för sömnapnén. Och på eftermiddagen är vi bjudna till Anja och Zeke på middag. Vi ska få Bulgogi......mums mums.

                                              
                                              
                                                                     Bulgogi



Denna ros i kryddgården var orange när jag planterade den förra året.......tycker att färgen har ändrats lite.
Vad tycker ni?

Nu är det nog dax att laga lite mat, kokt blomkål, skinkstuvning och kokta ägg. Kan det vara något?


Carina
PUBLICERAT: 2011-08-09, 17:03:50 | URL: http://elladora.blogg.se/

Den orange rosen har blivit mycket vackrare "tror* Jag bara ÄLSKAR blodröda rosor.. så det kommer att införskaffas nästa år när det är dags plantera nya buskar på tomten :love:



Kram




Carina
PUBLICERAT: 2011-08-10, 00:38:29 | URL: http://elladora.blogg.se/

Eller så kan jag ju ta ett skott från din nästa år :love::thumbup:







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P