2010-09-28
 17:53:38

Missbruk av ledig tid......

                                              
Bloggandet har legat nere ett tag igen. Orsak apati.... Känner mig bara så trött på mig själv, som ingenting orkar och ingenting kan.

Fredag var vi som sagt till Sundsvall och ögonlyste Spöket. Det var Ua, och vi fick jätte mycket beröm för lilla Spöket som uppförde sig exemplariskt. Vetrinären sa att om vi inte hade bott så lång borta så skulle hon bett att få låna henne för alla examensprov i ögonlysning. Gissa om vi var stolta......något då.
Sedan var det gatlopp i Birsta. Först Donken och lite mat i magen sedan H&M, Cubus, Åhléns, Gina Tricot och några andra affärer för att leta efter leopardmönstrade vantar åt Elsa, men nada. Vi köpte dock ett par tights i leopard åt henne och strumpor. Så köpte vi 2 sorters körsbärste och kaffe med Amarettosmak. Och slutligen några fina öl. Så flyttade vi bilen och in på Jula för att köpa ficklampor. Det blev en hel del annat också, bla ett blinkhalsband åt Spöket, några tennisbollar, lite andra hundsaker och strumpor. Nästa anhalt Ica Maxi, som var en stor besvikelse, då mycket var mycket dyrare än hemma.
Helt slut och då menar jag verkligen slut. Satte oss i bilen och åkte hemöver, i ösregn (ösregnat hade det i övrigt gjort hela dagen). Kom under resans gång på att vi glömt att handla en del, så det blev in i Långsele också. Hemma vid 19.00-tiden för att stöka ihop lite mat, som blev en sallad med grillade musslor och grillade tigerräkor. Mätt och trött, bara inse att det var för sent att ta några stygn. Bara sova, sova, sova.

Lördag då. Skjutsade Elsa till La Stada, då hon skulle ta bussen till Kramfors. Handlade lite och så hem till Anja för stygnborttagning. Vi hade sån tur att vi blev bjudna på en underbar köttfärspaj och pannacotta. Tack Anja, den satt verkligen som en fläskläpp.
Väl hemma igen tog vi en öl och tänkte bara slappa, men då fick vi främmande av Jonas som skulle lämna igen lite saker han hade lånat för sitt bryggeriarbete. Bjöd på fika och skickade med en del saker som han kunde behöva. När jag var ner i källaren för att hämta några burkar lyckades jag slå i benet i nåt, så jag fick ett djupt jack och ett blåmärke som en handflata. Very nice....NOT. Det hör till saken att vi saknar lyse i källaren, så det är kolsvart där. Det brukar funka bra om man trevar sig fram efter väggen, men tydligen så stod det saker där som inte stått där förut, så aj, aj, aj.
När Jonas åkt tänkte vi äta lite krabba som vi köpt på Ica-Maxi, men den var oätlig. Smakade fy fan, så vi slängde den. Det fick bli några släta öl istället. Var dock så trötta att vi gick och la oss före klockan 24.00.

Söndag, inte så mycket. Elsa skulle hämtas i stan på kvällen. Glodde på TV, tvättade och lagade mat. Tänkte på vad jag hade hört på TV4-morgon dagen före, därav rubriken. Det var en läkare som pratade om stress och ledig tid. Han sa att det var viktigt att man delade in den lediga tiden i två delar "måste-göra-tid" och "bara-vara-tid". Tror att det är därför jag mår så dåligt nu. Det har blivit för mycket "bara-vara-tid", mycket pga sjukskrivningen men också att jag inte kommer mig för att göra något. Det känns bara så motigt. Och bara tanken på att gå tillbaka till jobbet för mig att vilja kräkas. Och alla "måste-göra-tid" gör sig ständigt påmind.....

Måndag, till stan. Ungdomsmottagningen med Elsa och begravningsbyrån för att anmäla att jag skulle komma på Evas begravning samt betala till barncancerfonden. Sedan hem. Bäddade rent och plockade lite. Bara så trött. Tänkte på allt jag inte fått gjort idag heller.

Så till dagens projekt. Var till Danne med lite saker han skulle ha med sig till Härnösand. Hade kameran med mig för att knäppa lite höstbilder, men av den varan blev det inte mycket, då batteriet i kameran var så gott som slut igen. Blev ett par bilder, thats it.
Hemma fick vi i alla fall upp potatisen, och jag är glad att vi inte hade räknat med att leva på det....oj oj oj. Det var om möjligt mindre än det vi satte. Fick även upp dahliaknölarna, löken och bort med squashplantorna. En liten bit på väg. Nu är det bara resten kvar.... Men fortfarande mycket "måste-tid" som pockar på....



Carina
PUBLICERAT: 2010-09-28, 21:42:20 | URL: http://elladora.blogg.se/

Med den farten och flängen ni ligger inne med är det inte konstigt att du är helt slut!



Och du, jag vill INTE höra att du ingenting kan.. du är bara bäst - that's it!!



Kramen ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P