2010-10-18
 19:10:58

Skriver om.....många av bilderna är borta.....



Veckan som gått....försök till summering....

Vad har hänt och vad har inte hänt? Egentligen har det väl inte hänt så baskade mycket. Det har mest flutit på av sig själv, i något slags vakuum.

Om vi nu gör en liten tillbaka blick....

Förra lördagen fick jag då äntligen in alla kryddor.....vilket borde varit gjort för länge sedan.




Kryddhög



Fyllde hela köksbordet. Det var lika bra att plocka in allt innan det blev mörkt och ännu kallare, så fick jag sortera inne.
Sagt och gjort.



Första knoppbrädan klar, den med de mindre buketterna.



Och så den andra, med de lite större buketterna.
Var så nöjd när det äntligen var gjort och det doftade kryddor i hela huset.




Eftermiddagen avslutades med friterad fisk, friterade grönsaker och ris.

Söndag blev det en tur till skogen med hundarna och lite fotografering.




Rönn i full höstskrud.




Samma rönn, men från andra sidan.




Ghosty, Bono och Lellen in action.



Ghosty myser  med husse.

Sedan höstade vi in nästan allt ute. Kändes så skönt att få undan. Nu är det bara trädgårdsmöblerna kvar.
Innan sänggåendet var ett faktum, hann jag också sy en madrass till Ghostys bilbur.




Ghostys madrass.

Måndag tillbaka på jobbet med blandade känslor. Var ute i skogen med hundarna på lunchen. Det var skönt. Och dessutom blev det en fin kantarellskörd.




Måndagens skörd. Plockade även tisdag, men dessa gav vi bort det mesta av. Man ska ju dela med sig.

Onsdag var vi också ute. Men nu har mitte ben börjat stöka riktigt.




Onsdagens skörd.

Har börjat inse att jag måste gå till doktorn med mitt 3 veckor gamla sår, som nu börjat bli riktigt infekterat. Benet svullet och rött, har dessutom feber. Ont, ont ont. Kan inte ha arbetskängorna stängda på eftermiddagen.

Torsdag, jobbar, men får även en tid på vårdcentralen. Läkaren säger att det är en elak sekundär infektion. Jag får Heracillin, 3 tabletter dagligen i 10 dagar.

Fredag, jätte ont. Hade det inte varit sånt manskapsbortfall på jobbet skulle jag ha varit hemma. Det är dessutom inte speciellt trevligt på jobbet nu. Elaka påhopp, lögner och tjafs. Det är INTE ner hos polisen utan inne på Samhall, där man ju (tyvärr) måste börja och sluta dagen.
Överlevde dock dagen. Min sammandrabbning med vårdcentralen för att få medicin utskriven som jag redan har i min lista går jag inte närmare in på, men jag kan säga; Lägg ner vårdcentralen! Vad ska vi med den till?

Lördag. Gjorde faktiskt inte så mycket mer än handlade, tvättade, diskade och vattnade blommor, Benet vill liksom inte följa med som det ska.

Och idag söndag.....har väl inte hänt så mycket. Lite låg efter en natt med dålig sömn. Och nu sitter man här med den vanliga kräksjukan över att det är måndag imorgon.
Måste få på vinterdäck till veckan, då det är snorhalt ute......Där kom det, MÅSTE. Förbaskade måsten.
Nu sitter jag i alla fall här och undrar varför inte pencillinet har tagit än....OK jag vet, det är bara 4.e dagen, men ändå...
Avslutar med några söndagsbilder.



Resterna av ett träd.




Gänget på promenad antar att Oliver står bakom kameran.



Ghosty



Fårhuset.



Vår trädgårdsmöbel, tillverkad 1932.



Beware of the dog.

Nu blir det en tur i duschen, med ena benet utanför och sedan sängen. Blir så jäkla trött av pencillinet.
Vi hörs.








« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P