2016-05-19
 08:44:00

Kan man bota självmordstankar?

(Bild @villfarelser)
Jag tror inte att man kan det. Men man kan ändra sin inställning till dessa tankar.
Har haft en jättejobbig period, men jag har klarat av den. Tankarna finns där hela tiden, men jag har lyckats stå emot dem.
Känner ju när pressen blir för stor, och då dyker bara en tanke upp, dö. Det är märkligt hur fort allt man älskar och tror på skärmas av, för att ge plats åt den primära tanken, att dö.
Men det tar vansinnigt mycket energi att mota bort dessa tankar och jag brukar vara helt slut efteråt och som ett brev på posten, migrän.
Jag är ju en mycket analyserande person, så jag har tänkt massor (skrytvarning) den sista tiden.
Vad är det då som gör mig till en högrisk person när det gäller suicidatankar?
Jo, att jag har sådan kraftig impulsstyrning av dessa handlingar. Lät riktigt vetenskapligt det där.
Vad vill jag ha sagt med detta? Vet inte. Försöker kanske förklara för mig själv?
Eller kanske varför jag i vissa lägen verkar helt avskärmad och borta. Det blir så när jag kämpat emot. Varken kropp eller hjärna vill vara med och tröttheten är total.
Jag är inte sinnessjuk och behöver förmyndare, som jag hörde sagts om mig.
Jag vet nästan var min postlåda bor.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P