2016-06-25
 16:23:45

Midsommardagen och underbart att vara

 
Njuter av det underbara vädret. Tänkte blogga några rader och sedan gå ut igen.
Vad har hänt sedan sist?
Mina saker från #happypride har kommit.
Flaggan på plats. Så underbara färger. Men det är ju inte därför vi satte upp den. Det är ju budskapet som är det viktiga. Hörde på nyheterna att Ebba Bush-Thor får kritik för att hon kommer att gå med i pridetåget. Hallå? Det är väl 2016?
Vad kommer alla fördomsfulla människor från?
Och jag ska vara ärlig och säga att jag var fördomsfull när det gällde nya grannarna. Ledsen för det. Men jag är inte sen att erkänna att jag hade fel och det är helt underbart när saker inte är så hemska som jag först trodde. Det blir nog bra det här.
Jobbade i torsdags, bla som "korvgumma". Är faktiskt så trött som jag ser ut. Men i övrigt så är livet bra.
På kvällen var vi på Midnattstravet på Dannero. Jättetrevligt, även om det inte blev några vinster. Mycket folk var det. Roligt för de mindre travbanorna när det kommer många. 
Vi var hemma runt kl. 02.00.
Sov ganska länge på midsommarafton. Skönt.
Det var bara jag, Ronny och hundarna. 
Vi gick promenad med hundarna.
Plockade blommor, bäddade rent och tog upp fläkten. Helt sagolikt att gå och lägga sig i.
Middagen bestod av fyllda avocados, matjesill, potatis, ägg och lilla nubben åt gubben.
Senare åt vi kex, ost och aprikosmarmelad.
Gubben spelar musik och kollar läget på fb. han är inte alls så barsk som han ser ut där.
Pratade med både Mia-Pia och Elsa-Pelsa i telefon. 
Mia hade på förslag att vi skulle fira midsommar nästa år tillsammans, vilket låter som en underbar idé tycker jag. Men det ska ju inte dröja ända till midsommar innan vi träffas. 
Nu ska jag förhoppningsvis göra lite nytta.
Till middag blir det i alla fall lax med ingefära., färsk potatis och sallad med mango och honungsmelon
Ha en fortsatt fin dag alla.  





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P