2016-07-29
 22:46:00

Spektakel spekulerar

Jag har bara lust att vråla ut min ångest. Jag vet, tänk positivt idag. Och det ska fan veta att jag försökt. Jag sitter ju här, utan större missöden.
Det finns vissa saker som tynger mig mer än annat, och vid vissa tillfällen blir dom mer uppenbara.
Jag tänker inte gå in på det något djupare, för det skapar bara mer missförstånd och rent av hat.
Ja, hat. Jag har fått känna av det i dess grymmaste form. Jag hatar ingen. Hat är en sådan destruktiv känsla att jag skulle förgörs mig själv om jag gick runt och hatade. Däremot blir jag fruktansvärt ledsen och förlorar allt mitt egenvärde.
Jag är så oerhört tacksam att jag och mamma hittade tillbaka till varandra, innan det var för sent. Visst kan jag ibland sörja alla förlorade år, men det gräver jag inte ner mig i, utan tar vara på det fina stunder vi har nu. Rätt var det är så är en av oss borta, och då ska det inte finnas massa tråkigheter som sätter stopp för det. Vi har valt att lämna det gamla bakom oss och inte älta i det. 
Efter detta domedagsspektakel ska jag nu försöka få till de fem positiva sakerna. Börjar med två positiva bilder.
Vem älskar inte jordgubbar och förskpotatis? Kanske inte tillsammans, utam var och en för sig.
 
1. Jag har lyckats dammsuga, diska, plockat ihop saker och vikit tvätt idag.
2. Jag njuter av hundpromenaderna och hade nästan glömt hur roligt det är med två dobermann.
3. Jag hat pratat med mitt barnbarn Zeke i tellefon en kort stund, en dag denna vecka.
4. Jag har börjat handarbeta igen.
5. Jag har fått schemat till Urkultsjobbet.
 
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P