2016-01-04
 23:36:00

Dagvill, nyår och lite annat

 
....men det känns som vilken jäkla skitsöndag som helst.
Började må dåligt redan på hemvägen igår (stress och ångest).
Vi har ju varit i Delsbo några dagar, men vi tar allt från början.
 
Söndag den 27/12 fick vi besök av Tessan, Jamie, Meya, Miah, Tristan och Luna.
Som tur var hade vi tårta att bjuda på. Hade fått tårta av Bengtssons.
Jätte fina tårtor som Cicci hade gjort.
Och denna fina fick jag av Tessan, med en fin vers. Vilka fina ungar vi har.
Alldeles efter dom hade åkt kom Hasse och Carina. Jätte kul att träffas igen. Och Ghosty och Zita blev verkligen glada att träffas igen.
Blev ganska tidig kväll. Hasse och Carina var trötta efter resan och jag skulle jobba på måndagen.
Dessa bilder är tagna på måndagen, då jag jobbade. 
Tisdag åkte Hasse och Carina vidare mot Delsbo. Vi skulle ansluta på onsdag efter att jag jobbat klart.
Jag jobbade till klockan 15.00 på onsdagen, så vi åkte direkt. 
Elsa åkte med oss och henne släppte vi av hos Micke i Sundsvall.
Det blev ganska tidig kväll för mig på onsdagen också, då jag var trött efter både jobb och resa.
De andra tog väl någon öl eller så. Vet inte så noga, då jag inte dricker alkohol.
Flikar in med några instagrambilder innan nyårsfirandet.
frundin Gott nytt år!
frundin From all of us to all of you a happy new year ♡♥♡♥
frundin #nyklippt #uppklädd #sminkad #readysteadygo
frundin God fortsättning alla från en som mår toppen idag, då det starkaste jag drack var Pommac. Och tusen tack @carsiiee och @hasseundin för den 5-stjärniga 3-rätters menyn.
frundin Så trött zzzzz
frundin Är man en mes om man lägger sig nu? #mestvilseipannkakan
frundin God natt
frundin #vilseipannkakan
frundin #bittersweet
frundin Att titta och lyssna på Morgan Alling blev för mycket för mig, då vi har alldeles för många gemensamma beröringspunkter. Mycket ledsen. #fucklife
frundin God natt
frundin God förmiddag alla
frundin Kaffe i väntan på livstecken från de andra
frundin Ha en fin söndag alla. #gladattjagintedrickeralkohol
Ja, då kommer nyårsbilderna då, så håll i er.
Så här fint dukat var det. Och maten.... Hasse och Carina stod för maten. Det var så underbart gott och snyggt upplagt att det inte finns ord för det. Den örtmarinerade oxfilén hade fått vilket mästerkock som helst att tystna. Tyvärr blev det bara efterrätten som förevigades på foto. 
Menun var i alla fall;
• Förrätt Thaisoppa med räkor och vitlöksbröd
• Huvudrätt Örtmarinerad oxfilé, baconlindad sparris och potatisgratäng
• Efterrätt Pannacotta, med choklad, färska jordgubbar och kaksmulor
Dukningen
Efterrätten.
Övriga bilder bortplockade enligt önskemål.
Så sammanfattningsvis.
Nyår i Delsbo.
Så kom vi då till nyårsdagen...
Lite lugnare.
Men på lördag var det ett mindre hålligång igen. Jag drack Irish coffee minus whiskey.
Det blev en del stök, som gjorde nattens sömn ganska obefintlig.
Måste ju bara skratta då jag blev erbjuden en öl klockan 05.00 på söndag morgon. Nämner inte vilken som stod för det generösa erbjudandet, som jag naturligtvis avböjde.
 
Det var på det hela taget en fin helg. Fick lite ångest, men efterson jag vandrar den helnyktra vägen sedan länge nu, funkar det bättre att hantera det.
På minus sidan att jag fick min nya klänning först nedsölad med cider och sedan en reva i spetsen av en person som lyckades fastna med något och sedan rev sig lös. Och så glasögonen som fick sig en ordentlig törn. Har ganska ont på näsroten efter det.
Men inget kalas utan krasch. Jag var i alla fall helnykter, men man undkommer inte olyckor endå.
Söndag var det hemfärd.
Plockade upp Elsa hos Micke. Jag pallade inte med att följa med in på IcaMaxi, då paniken redan börjat få fäste igen.
Det kommer att ta många dagar innan jag sorterat upp allt det här.
Idag har det känts som söndag, trots att det är måndag (jag är vaken jag).
Jag har packat upp mina saker, vikit tvätt, lagat kläder, tvättat 4 omgångar och fyllt sträcket i tvättstugan, lagat mat och diskat.
Nu är det bara att ladda för morgondagens jobb, trots att jag känner mig som jag har kört in i en bergvägg.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P