2016-08-31
 09:28:00

Vad händer och fötter

Händer, i-landsproblem. Jag har brutit av en nagel igår när jag diskade.
Fötter, hallux-valgus-knölen har blivit större och är ond som ögat.
Ögat förresten, det man ser utanför fönstret är att grannarna håller på att flytta, om dom inte tänker ställa till med en gigantisk loppmarknad. Verkar vara både blod och svett där.
Blod, kommer osökt på att Ghosty har börjat löpa.
Löpning är inte något jag ägnar mig åt, men väl maniska idiotskov.
Det var dagens lilla uppdatering.
 
Nu till gårdagen.
Jag ringde återbud till mitt stödsamtal. Inte för att jag inte behövde det, men inför valet att få tillbringa eftermiddagen med Elsa (min dotter) och Micke (hennes sambo) eller gå på samtal, så var det ett ganska självklart val.
Elsa fick klänningen jag stickat åt henne och den passade perfekt. Jag tror att hon gillade den.
Sedan åt vi middag och efter det blev det korsord och Yatzy (som undertecknad vann).
Elsa började brodera också.
Så här är det korsstygn vs korsord.
 
Det var så roligt att träffa dem. Det var länge sedan sist.
 
Annars rullar väl dagarna på som vanligt, med diverse ångestattacker. Mår inte bra den här tiden på året. Men jag har faktiskt hanterat det bättre i år en på mycket länge. Det betyder ju inte att allt är toppen, men jag har näsan ovan ytan.
 
Jobbade igår också.
Spann lös på grönt. Tycker faktiskt att det funkade bra.
 
Dessutom hade jag ett samtal från Tyskland. Roligt att höra rösten på Brigitte. Saknar henne och Huub jätte mycket. Vill att det ska vara bebott i alla hus.
Har pratat en lång stund med grannarna också. Dom ska flytta. Det är så mycket mögel i källaren. Förstår att man inte mår bra av detta. Men då blir det likt förbaskat ett hus tomt här. Hoppas det blir åtgärdat, så att det blir nya hyresgäster eller ägare. Tycker inte om tomma hus. Det ska lysa i föntren och vara folk i alla hus. Det får ju inte bli allför mycket glesbygd.
 
Nu ska jag nog vila en stund. Mår småilla, har hjärtklappning och huvudvärk, vilket stavas panikångest.


Carina
PUBLICERAT: 2016-08-31, 17:17:32 | URL: http://carsie.se

Vilka är det som skall flytta?

Svar: Dom som nyss flyttat hit familjen K
Nattvandraren




..
PUBLICERAT: 2016-08-31, 23:37:45

Tycker inte du behöver lägga energi på de alls

Svar: Tycker att det är fegt att ha synpunkter när man är anonym. Jag skriver aldrig i någons blogg anonymt.
Nattvandraren







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P