2016-04-06
 14:57:00

Bitter Sweet Symphony

@stressrehab
Ja. den bilden sammanfattar min känsla just nu.
@villfarelser
Ja, så tänker ni nog nu.
Det är mycket som rör sig i mitt huvud nu. Alldeles för mycket för det ska vara nyttigt. Hjärnan går på högvarv.
Ja, som jag berättat har jag fått 75% sjukersättning. Vilket är bitterljuvt med tanke på att jag får ett inkomstbortfall på 6.500 kr/månad, pengar som skulle behövts. På så sätt känns det som ett dubbelt straff av arbetsgivarens agerande.
Men det är två steg till i detta, men det väntar jag med att berätta tills jag ser vad som händer.
 
Även på hälsofronten finns det orosmoln. Mamma fyller 80 år om några dagar. Hon är inte alls kry, problem med hjärtat. Jag oroar mig jätte mycket. 
Ronny är inte heller kry, även där misstänker vi hjärtat.
Och när jag snöar in på allt detta känns det som det vore bäst att jag dog först, så jag slipper bära på så mycket oro och ångest. Kämpar verkligen mot alla destruktiva tankar. Hara varit helt paralyserad i två dygn nu. Får ingen ro alls, bara oro.
Hade tänkt göra iordning en hantverkssida för att ev. få lite sålt, men jag är för splittrad för att kunna göra det nu.
Ringde och sköt upp betalningen på tre räkningar igår, och det var fruktansvärt. Inte för att det var problem med dem jag pratade med, som var väldigt tillmötesgående, men jag mådde jätte dåligt av det.
Nu måste vi dessutom skramla fram pengar till två nya sommardäck samt besiktning.
Då känns - 6.500 kr som en käftsmäll...
Men idag behövs inga sommardäck. Snön vräker ned.
 
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P