2015-10-25
 22:33:45

Söndag, sjukläger, Näsåker, lugn kväll...

Ja, då har det blivit söndag. Helgen har varit någon form av sjukläger.
Elsa har ont och feber, jag låg däckad nästan hela dagen igår av förkylningen och Ronny har tandvärk och ont i halsen.
Nåja, det som inte dödar, härdar.
Nu ät vi tillbaka till vintertid, och kroppensklocka ställer inte om sig automatiskt. Ställa om manuellt en timme bakåt funkar inte heller.
Klockan 04.00 klev jag upp imorse för att ta min medicin. Jag tar ju den annars klockan 05.00 på morgon. alltid. Är inställt på det, hur sent jag än kommer i säng. Det blir lika konstgt i början av sommartiden.
 
Idag mådde jag lite bättre. Grannen Alex var hit en sväng. Då kom jag genast och tänka på att jag behövde en bild till fotoutmaningen, lång. Och vad passar bättre än Alex?
Alex och Ronny.
 
Sedan var Ronny och jag till Näsåker framoch åter.
Vi körde över kraftverksdammen då, Moforsenbron fortfarande är stängd.
Fick verkligen hålla mig i räcket när jag tog dessa bilder. Vattnet har sådan dragningskraft så jag var rädd att jag skulle hoppa eller dras med. Detta är verkligen kraft. Mådde riktigt dåligt när jag kom hem, då tankar hade triggats igång...
Nu känns det lugnare.
Vatten och eld.
 
Avslutar med sista dagarnas bilder i fotoutmaningen.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild23 #upp #kråkor #sittande #grantopp
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild23 #upp #trappa #till #himlen #stairwaytoheaven
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild24 #ägodel #jordglob #arvegods #mormor #20-tal #minne #kärt
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild24 #ägodel #mingamla #symaskin #nyservad #användbar #släpperaldrig
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild25 #klocka #urledärtiden #elsasrum
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild25 #klocka #ådalsliden #kyrka #urkultsland
 
Har förresten börjat på en ny sjal. Den rosa är färdig. Bild kommer. Bättre att ta foto i dagsljus, så färgerna kommer till sin rätt.
frundin#blått #sjal #ullgarn #växtfärgat #flugsvamp #stickning
 
Nu är det väl dags att försöka sova. Kroppen säger att klockan är mer än vad den är.
Mycket till veckan. Jag har möte med jobbet, psyk, fk m.fl, Ronny ska till läkare för sin knöl i ryggen och Elsa ska operera ut en visdomstand.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P