2015-10-03
 00:28:06

Snart lördag

 
Ja vad har hänt idag då?
Jag har varit på psyk.
Det var en mycket bra läkare. Vi har roddat runt lite i min medicinering. Inga stora ändringar, men minska på det lugnande och istället mer samtalsstöd.
Det jag tycker är så bra med psyk, trots att man träffar olika läkare är att dom har för sådana bra journalanteckningar och att dom dessutom är pålästa. Man kan direkt börja prata om vad som hänt sedan senaste besöket.
Jag har sjukdomsinsikt, även om jag inte kan styra vissa impulser när stressen blir för stor.
Jag är smart, så därför står den förhöjda suicidrisken kvar på mig, även om jag verkar må ganska bra nu.
Han sa också att jag dragit lärdom av min självmordsförsök, både på gott och ont.
Alltså tror han att jag skulle välja en helt annan utväg än dom jag testat om det skulle bli aktuellt igen. Och att jag förmodligen skulle dö då. Lite smärtsamt var det att höra det. Men det är ju så. Jag bär mycket inom mig som jag inte fått någon rätsida på ännu. Det är därför jag grubblar så mycket.
Detta är något som många skulle tänka på.
Nog om detta.
 
Vi tillhör det lyckligt lottade som inte har strömavbrott (för ovanlighetens skull).
Dom 2 sista veckorna har vi haft massor, ibland mellan 4-6 på en dag.
Det har blåst orkanvindar idag.
Jag blåste nästan omkull när jag gick till apoteket.
Ironiskt nog så nu när jag har fått ordning på alvedonreceptet, så är det restnoterat.
Lär nog överleva det också. Grejen var att jag blev misstrodd när jag påtalade att jag inte fick ut medicinen.
Som sagt var, det har varit alldeles för mycket "det tror jag väl ändå inte" dom sista åren.....
Hösten är här nu. På söndag ska jag plocka in mina blommor innan frosten gör slut på dom.
Idag, för det har ju hunnit bli lördag är det fulltecknat.
 
Temat för fotoutmaningen var kontrast. Detta blev mitt bidrag.
Så har jag pratat kort med Elsa i telefon.
(Foto Elsa Undin)
Älskade ungen.
Och Ronny har pratat med en annan av gullungarna.
Foto Miah Undin)
Man måste ju höra så allt är bra med dom små liven,
 
Nu ska jag försöka sova.
Upplysningsvis är det 83 dagar till julafton. Men först får vi tillbaka den där timmen dom snodde i våras.
och glömt inte
 





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P