2015-10-31
 23:12:00

Separationsångest, agorafobi och halloween

Lördag, i min ensamhet om kvällen.
 
Börjar att berätta om gårrdagen.
Tillbringade en stor del av dagen vid symaskinen, då jag lovat Elsa att försöka sy ett förkläde och något att ha i håret till hennes utstyrsel.
Hon skulle vara Magenta.
(Bild lånad från internet)
Så blev min tolkning efter bilden. Det är underbart att ha symaskin igen.
 
Sedan blev det den obligatariska pumpan.
Elsa och Micke håller på för fullt.
Jag gjorde pumpasoppa och rostade pumpakärnor, som Elsa hade önskat.
Sedan var jag ju tvungen att kolla resutatet (nyfiken), eftersom pumpan åkte till Sundsvall idag.
 
Gårdagens bilder i fotoutmaningen blev dessa.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild30 #fredag #mysfaktor
 
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild30 #fredag #pumpadags #hålligång #köket #elsa #micke
 
Så är det Dagen D, alltså idag lördag.
Ronny, Elsa och Micke åkte iväg för att gratta lilla Meya, som fyllde 3 år. Jag hade en sådan där ångestladdad dag, då jag inte orkade med att vara i en stor grupp, så jag valde att stanna hemma med hundarna. Vissa dagar är bara så jobbiga. Jag sov nog hela tiden när dom var borta.
Efter kalaset åkte Elsa och Micke direkt till Sundsvall, vilket varit planerat hela tiden.
Separationsångesten satte in, så jag har haft Elsa hemma nu och pysslat om henne. 
Men det är naturens gång. Det blev ett litet missförstånd mellan oss, som gjorde mig ledsen, men det berodde på mig och min klumpighet. Hatar mig själv.
Ronny kom dock hem. Han var hemma ett tag, sedan skulle han över till våran granne ett tag. Han blev väl lite rund under fötterna.
Medan han var borta hade jag besök av en bukett vackra tjejer, som frågade efter Elsa och Micke, samt att Miah ville träffa pappa. 
Miah, Debora och Emelie
Emelie, Cicci och Amanda.
Trevligt med lite sällskap av ett gång glada tjejer.
Dom hann gå innan Ronny kom hem, så nu har han gått ned för att joina dem en stund. Tror att han fick någon öl med sig också.
Tog mig friheten att foto av Magenta (Elsas bild på Instagram).
Jag är också utklädd, till fågelskrämma (alltså mitt naturliga jag).
Har dessutom festat loss på en lagrad julmust. Den var grymt god.
 
Dagens bilder i fotoutmaningen.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild31 #mittoktober #jackolantern #chiliskörd
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild31 #mittoktober #frost #frozen #resele #urkultsland
 
Nu återstår det väl inte så mycket mer att orda om kvällen.
Ronny är fortfarande ute på löpa och jag funderar på att gå och lägga mig.
Hittar inte så mycket roligt på tv. Titta på skräckfilm ensam är ingen hit, framför allt inte för mig, som ibland är rädd för min egen skugga.
 
Får väl önska alla en fortsatt fin kväll.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P