2015-10-20
 21:21:00

Kreativ tisdag

 
Lyckades sova i natt, ganska bra faktiskt. Var övertrött. Hade bara sovit ca 1½ timme natten mot måndag. Oroade mig för Elsas sjukhusbesök. Höll på somna 2 gånger på vägen hem från jobbet. Inte bra. Orkade naturligtvis inte blogga igår. Men idag kommer uppdateringen.
Idag softade jag på ganska länge på morgonen. Gick ut med hundarna, tog ut soparna och var hos grannen och vattnade blommorna.
 
Sedan blev det några telefonsamtal.
Ett samtal blev inte så bra. Jag ringde för att höra hur det stod till, och frågade till och med om jag störde. Hade ett tips som jag ville framföra., men blev avsnäst i en väldigt irriterad ton. Jag bad om ursäkt och sa hej. Jag vet att jag överreagerar, men jag har svårt att hantera konflikter eller när någon blir arg på mig och jag inte riktigt förstår orsaken. Vill inte göra fel.
Men det sänkte humörsnivån, då jag blev så ledsen. Anklagar mig själv när det blir fel.
 
Jag började tänka på att det är nu drygt 2 månader sedan sista självmordsförsöket... är faran över? Det vet jag inte, eftersom jag fortfarande funderar. Tar endag i taget.
Denna skrev jag efter första självmordsförsöket, felstavat och allt. Det skulle vara the Grand Finale. Det bevisar jag att jag är medveten om vad som inte funkar...
 
Hur som helst lyckade jag samla ihop mig, trots att jag var ledsen.
Jag plockade ur det överfyllda diskstället, diskade (nej vi har ingen diskmaskin), tog reda på smålökarna, och bakade en äppelkaka
Till middag blev det pepparbiff (som vi köpt för halva priset), hasselbackspotatis, helstekta smålökar och persiljesmör.
Det smakade bra.
Sedan blev det kaffe och kaka.
Kvällen sedan har varit lugn, med en viss nedstämdhet.
 
Gårdagens bilder till fotoutmaningen på Instagram.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild19 #grind #grå #gammal
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild19 #grind #röd #mammas #henrys #älandsbro #norrstig
 
Dagens bilder till fotoutmaningen på Instagram.
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild20 #påväg #hoolabandoolaband #nostalgi #proggmusik #älskar
frundin#fotoutmaningoktober2015 #millahsutmaning #bild20 #påväg #vwbuss #hippiestyles #hippielife
 
Så här såg det ut när vi skulle sova igår. Hjärtebarnet.
 
Funderar på att gå lägga mig nu. Har så ont i huvudet. Förkylning som flyttat in i kroppen.
Men nu kämpar vi en dag i taget. I morgon är en annan dag.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P