2015-01-11
 00:26:00

Lördag en liten stund till

Nu är Ronny och jag ensamma igen. Elsa har åkt till Ålsta och Joel till Hola.
Det har varit helt underbart att ha dem här. Men tråkigt när dom åkte.
Dagen i bilder i stort sett.
Till Sollefteå, handlade, vidare mot Kramfors, till Prästmon, Sollefteå och hem.
 
Nu sitter jag mest och funderar på en massa saker.
Jag tänker på vad livet är flyktigt och skört egentligen. De senaste åren har jag förlorat flera goda vänner. Kan väl inte bortförklara det med åldern, många hann ju inte ens uppnå den ålder jag har nu.
I unga år, när jag bodde i Härnösand och Gånsviksdalen. Det var tiden före körkort och bil, så gick man ju ofta hem på kvällarna, åtminstone på helgerna då bussen slutade gå vid 22.00-tiden. På hemvägen passerade jag kyrkogården, och ovanför en av grindarna stod det med stora bokstäver "Tänk på döden". Jag brukade stanna upp och tänka. Redan då hade jag ju varit med om död och elände.
 Men jag anade inte att ja ca 40 år senare skulle komma att tänka på just den texten, nästan varje dag. Ser den framför mig, guldbokstäverna mot den annars svarta grinden.
(Bild lånad från internet)
Jag vet att det är absurda tankar, men jag dras till det.
Och man vet ju aldrig vad som händer om en timme, om ett dygn, om en vecka osv.
Egentligen vet jag vad som bör hända om 10 dagar. Försöker att inte tänka så långt framåt. Det blir bara rörigt.
Men jag kan väl säga så mycket som att det kommer bli en stor förändring i mitt liv.
Återkommer till det lite senare, när allt är klart. Fattas några detaljer ännu.
Klart att det påverkar mitt tänkande också. Jag påverkas ju väldigt av stora förändringar. Och vägen dit har ju varit som en smärre Golgatavandring.
Jag ska uppdatera lösenordsskyddade bloggen senare, med lite nya färska fakta.
Nu ska jag försöka sova. Börjar med att lägga mig och läsa lite.
P.s. Tågen har börjat gå igen, så nu sover jag lugnt när jag hör dem och vet att dom går som dom ska.


TjockMorsan
PUBLICERAT: 2015-01-11, 19:26:30 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Hej vännen! Länge sedan jag kikade in på din blogg, då jag blivit en dålig bloggerska och inte finner samma nöje/behov som förr. Tyvärr leder de till att jag även är dålig på att läsa andras bloggar.
Om man har mist många så är det väl inte så konstigt att man tänker på döden. Själv är jag tack och lov rätt så förskonad på den fronten, men med stigande ålder så finns ju tankarna där då och då.
Jag hoppas att den förändring som kommer att ske är till godo för dig, för jag vet ingen som jag tycker är i större behov av positiva förändringar än du, för det är du värd.
Många kramar <3







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P