2014-09-22
 09:27:05

Så kom då första frosten

-2,2° visade termometern i morse. Trots att solen har stigit upp och temperaturen har klättrat upp till +3°, så ligger det vita fläckar kvar. Detta är den vemodigaste tiden på hela året, då man inser att det definitivt är slut.
Jag får dock glädjas åt att jag fick in det jag skulle innan den kom.
Har lite kryddor kvar att skörda, men dom är inte så frostkänsliga. Så ska ju blomlådor tömmas, det ska klippas ned en del, växthuset ska tömmas och jordärtskockor ska skördas. Ligger trots allt mycket bättre till än tidigare år under min "sjukdomsperiod".
"Alltid något, sa han som såg Åmål".
Idag blir det nog inte så mycket. Väntar ett samtal kl. 10.00 och sådant brukar ta det mesta energin. Så har vi ju ryggeländet, som strejkar idag. Det blev kanske lite för mycket igår. Shit happens. Gjort är gjort och jag är nöjd med det jag hann.


Anonym
PUBLICERAT: 2014-09-22, 11:37:32

8gr och regn. Är på hemväg nu ifrån hemsjölyckan. Carina har hjälpt mej med mobilen så jag äntligen kan läsa din blogg igen. Kram

Svar: Va' bra. Kör försiktigt nu och stressa inte. <3
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P