2014-10-16
 22:59:00

Tidsresa

Skulle ju ha uppdaterat bloggen för länge sedan. Men jag sitter inte så mycket vid datorn nu.
Har valt att lägga min ej uppbokade tid på hundpromenader, fotografering och stickning.
Så jag uppdaterar läget lite kort.
Elsa har varit hemma, för ca 2 veckor sedan. Underbart att träffa henne igen.
Vi hade en matlagningsorgie i vegetariska rätter.
Hon fick sjalen jag hade stickat åt henne.
Jag har kokat aronia/hallonsylt.
Odd-eye
Elsa har fått mina bruna linser. Hon passar jätte bra i dom.
Vi plockade upp 2 killar i Sundsvall på väg mot Fränsta. Dom följde med oss dit.
Sedan blev det mat på Dallas i Nyland, innan vi levererade dem till Prästmon.
En mycket trevlig helg.


TjockMorsan
PUBLICERAT: 2014-10-17, 00:26:56 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Härligt när ungarna kommer hem på besök. Jag har min stora dotter hemma just nu. Hon kom i onsdags förra veckan och åker hem på måndag. Nästan två veckor hemma hos mamma och lillasyster. Vi träffas hyfsat ofta om jag jämför med grabbarna i sthlm, men det är sällan det blir så här många dagar i streck. :thumbup:

Jag blir så glad när jag vet att du mår lite bättre nu och att det går åt rätt håll. Båda mina döttrar har ju mått mycket dåligt under lång tid, men nu mår båda bättre. Lilltjejen började må bättre under sommaren, då hon visste att hon skulle slippa sin gamla klass och sina plågoandar. Nu får hon gå sista året i grundskolan i en liten grupp med två andra tjejer som hon trivs bra ihop med och hon trivs i skolan nu. Tänk om skolan kunna fixa detta redan för flera terminer sedan, men bättre sent än aldrig...
Min stora tjej har mått skit hela sommaren med svår panikångest. Kanske hade hon sluppit detta om hon fått hjälp när hon sökte redan i vintras, men då ansågs hon inte sjuk nog, trots att hon lidit av depression och socialfobi under 5 år. Sviterna efter att även hon blev utfryst i samma skola som hennes lillasyster går i nu och de har blivit utsatt för samma sak. Finns dessvärre ingen annan högstadieskola på orten.
Trots att den psykiska ohälsan är den vanligaste orsaken till sjukskrivningar nu mera, så är det så svårt att få bra hjälp och självmorden bara ökar, främst bland yngre. Riktigt tragiskt! ;-(
Jag hoppas verkligen att du får fortsätta må bättre och bättre och bara ha det lugnt och skönt. Tror att du gör helt rätt i att lägga ner din tid på sånt som ger dig positiv energi.
Massor av energikramisar till dig, vännen! ♥♥♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P