2014-10-23
 13:17:00

Till mina "medresenärer"

Denna tillägnar jag er.
 
  
Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring
Det känner jag igen, men nu har jag en undring
Det stora skrattet som befriar, vem har råd med det?
Hå-hå, skratta tills tåget går
 
Rövarna till skogs och delar upp sitt byte
Vi var med och slogs, nu sitter vi och knyter
Upp varann, och tänker om, och alla i depån
Hå-hå, skrattar tills tåget går
 
En förrädare bland oss har jag svårt att skåda
När det inte finns något att förråda
Slagord flyger härs och tvärs, dom är svåra att förstå
Hå-hå, skratta tills tåget går
 
Alla fula grepp och slaget under bältet
Gör att ganska många börjar rymma fältet
Det är petitesser i en löjlig fars, och natten faller på
Hå-hå, skratta tills tåget går
 
Morgondagen viks för fria fantasier
Det är katastrof på gång enligt säkra profetior
Men när allvarsmännen kliver på, då står jag där jag står
Hå-hå, och skrattar tills tåget går
 
Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit
Det ska jag heller aldrig bli, det verkar jävligt marigt
Men trots att vinden blåser snålt så står jag kvar ändå,
och Hå-hå, skrattar tills tåget går
 
                    





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P