2014-03-24
 16:38:00

Var det bättre förr?

En kanske luddig fråga, då man aldrig kan komma fram till vad förr är.
Det som är förr för mig, är inte förr för min mamma och inte min dotter.
 
Genom KBT:n gör man ju en tidsresa tillbaka i livet. Fanns det saker som var bättre?
Ja, det fanns det, men även det som var sämre.
Eller kanske det inte var bättre?  Älskar man att klä gamla minnen i ett rosa skimmer?
Och hur är det med allt det där gamla, som orsakar en klump i magen.
Det man inte alls vill minnas.
Då jag nu har insett att tiden är kort, så ska jag börja att skriva ned ett litet
minne varje dag.
Det kan vara både goda minnen och mindre goda, men som på något
sätt ändå etsat sig fast.
Men jag börjar med att lägga ut några foton.
Igår blev det vegetariskt. Jag tycker faktiskt att den här tångkaviaren är godare än den "riktiga".
Behövs inga kommentarer.
Strålande väder på förmiddagen, sedan blev det mulet och började blåsa kallt.
Jag älskar att bland olika sorters kvistar.
Det är trängsel i banankrukan nu.
Fina tavlan jag fått av vännen Katarina. http://www.ateljecinnamon.se/
Tavlan vi fått av älskade Joel.
Vad gör man för att piffa upp denna byrå?
Och detta skrivbord?
Denna vas har jag inte bestämt om jag ska tycka om eller inte. Morfar köpte den utomlands någon
gång på 1960-talet.


Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2014-03-24, 16:41:50 | URL: http://www.ateljecinnamon.se

En del saker var bättre förr, men en hel del var sämre.
Ohh, där är tavlan :-)
Kram Katarina




TjockMorsan
PUBLICERAT: 2014-03-25, 23:11:57 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Din byrå och skrivbordet är ju Shabby chic :)
Jag håller som bäst på att måla om ett sideboard som varit svartmålat under några år, men som jag nu vill ha ljust och vitt. Jag och dottern försöker efter bästa förmåga sandpappra fram avskavda hörn och kanter. för att få det den där fina känslan av gammalt och älskat. Möbeln är visserligen av en något äldre modell, men bara för att den får ny färg (igen), så vill jag inte att den ska se ny ut. ;)
Jag tycker att morfars vasen var fin och att du borde satsa på att gilla den.

Ha det gott vännen!

KramKram! <3

Svar: Hej, gumsan!Jo, jag har lust att göra massor, men gipset sätter stopp. Och så har vi ju den här förbaskade konflikten som inte kommer någon vart, Nu är det flyttningar hit och dit som gäller. Kram
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P