2014-06-04
 01:19:53

Varför finns det inte fler dagar som denna..

Började dagen med att umgås lite med Elsa, som skulle åka ner på Hola idag. Hon har audition imorgon.
 
Så ringde jag Telias support för att sedan dom hade underhåll av servern för e-post så har inte vår datorn varit precis alert. Den laddade upp med bara 0,02 i hastighet, vilket gjorde att ett foto tog drygt 5 minuter att ladda upp. Blev mycket trevligt bemött. Vi fabriksåterställde modemet, fixat med routern och lite annat pill och sedan funkade allt som det skulle igen. Så då var jag både nöjd och glad. Säger bara tack Telia för så bra bemötande.
 
Sedan hade jag ett långt samtal med Fk, vilket även det var givande, då vi är helt överens om fortsättningen.
 
Stärkt av allt positivt så fortsatte jag. Pratade med en underbar polis i S-vall, som verkligen kunde bena ut saker och ting. Har fått hans direktnummer om det är mer som stökar.
 
Pratat med facket och kuratorer, även det bra. Kunde skjuta det onda lite åt sidan. Visserligen hade jag min små blå.
Och så har min mellantösen klarat av pluggandet, som har varit både blod, svett och tårar. Men nu är hon fil.kand min duktiga unge. Grattis Emma, det gjorde du verkligen bra.
 
Ronny har jobbat ensam på lagret idag (annars är dom 3 stycken) och klarat det galant. Han har fått beröm av chefen.
 
Har även haft kontakt med fysioterapin, bra även det.
 
Så det är väl egentligen inte undra på att det är rundgång i skallen nu.
 
Så det har verkligen varit en dag att glädjas åt. Nu vill jag bara bli frisk, så jag kan åstadkomma något också.
Jag vill inte ha ont i höft eller handled, men framför allt vill jag må bra invärtes.
Trots att det har hänt så mycket bra saker idag, så kan jag inte släppa fram glädjen riktigt. Jag går bara och väntar på nästa hugg i ryggen. Och det kommer, ganska snart. Vet bara inte vad det blir denna gång.
Men innan det, den 16/6 har jag en träff också.
 
Nu när man kan ladda upp foton igen, så haltade jag faktiskt ut med kryckan och fotade lite.
Ja, det börjar arta sig i växthuset. Det känns roligt.
Mina betongblad har fått komma fram, men jag kan inte bära dom på plats själv.
Det kommer att bli väldig glest i kryddgården i år, då jag är alldeles för sent ute och dessutom inte kan plantera själv. Men jag får väl överleva det också. Kanske finns det lite kryddor man kan köpa på konsum eller så.
Altanen är användningsbar i alla fall nu.
Har i flera år fört en kamp för att bli av med clematisen, men icke lyckats. Nu såg jag att den växte inne i spirean (som även den har blivit alldeles för stor för den plats den står på). Har bestämt att den ska få vara kvar nu, för att det var ganska fint när dom växte tillsammans så där.
I den gamla björkstubben har en förgätmigej slagit rot. Växtkraft.

Äppelträden mår inte så bra, så det blir att investera i ett par nya nästa år.
En av lönnarna.
Ornäsbjörken
Dessa 2 träd planterade vi 1997, när vi köpte huset.
Löklådor.
Denna trädgårdsmöbel är från 1932. Den är efter min mormor och morfar. Jag älskar den.
Lyckospindeln.
Elsas Fuchsia.
 Elsas ros.
Tavlor i hallen.
Här bor en musiker/sångerska.
Jag tror hon heter Elsa.
 


Katarina-Cinnamon
PUBLICERAT: 2014-06-04, 12:23:18 | URL: http://cinnamons-art.blogspot.se

Så skönt att du har fått haft en bra dag för en gångs skull. Kram

Svar: Tack. Jo, det är ju lite ovanligt. Men tyvärr reagerar min hjärna negativt då också. Det är när det blir för mycket att hålla isär, som det blir kaos. Både när det är trevliga saker och mindre trevliga saker. Dock är det första ju att föredra. Kram
Annalena




Bim HD
PUBLICERAT: 2014-06-05, 12:43:16 | URL: http://sjoebacka.se/wordpress

Åh, önskar jag hade en sådan klematis, igen. Gubben här tog helt sonika ock körde gräsklippare över min rabatt, med älskade blommor... 3 specialare i clematis, allium i olika storlekar samt blåsvarta liljor och massor annat!!! Snyft... Enda som står kvar är min halvdöda hounungsros.... .... ...
Må så bra...







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P