2014-06-16
 00:32:00

Söndagkväll för all del

Vi har hunnit en hel del, dock går allt väldigt långsamt för mig, eftersom jag måste ha hjälp med så mycket.
Handleden har jag börjat vänja mig vid, men värken i ryggslut, höft och ljumske håller på att knäcka mig.
Det tar sådan tid att gå fot om fot så fort man ska göra något, och man måste ju gå massor av gånger eftersom jag bara kan bära med en hand.
Dagens middag var helvegetarisk och bestod av Ostpanerad aubergine, råris med kikärtor, frukt- och grönsakssalsa, getost och vitlökssmör.
Har fått till 4 amplar (med hjälp) jordgubbar, som Ronny har hängt på plats.
Krukorna är egentligen plasthinkar som jag klätt in i tyg. Förra året sydde jag ett blått överdrag, men i år kan jag ju inte sy, så det fick bli 2 örngott. Ibakgruden ser man allt rat som Ronny städat upp vid bron och staplat så snyggt....
Andra krukan.
Jätten Goliat, som behöver repa sig lite. Men det vet jag att den gör.
Blå bergsvallmon kom liksom av sig när värmen försvann.
Välkommenskylten blåser alltid iväg, så nu knöt jag fast den i en krans.
Tagétes och en våreld, som jag hoppas ska blomma om.
Pelargonen blåste omkull i natt, men nu har jag grävt ned den djupare och hoppas att den skjuter nytt där den blev knäckt.
Lite gröna blad också i planteringen. Det var dom där stenarna jag fick hämta en och en.
Mitt jäkla onda ben, ljumske, höft och ryggslut.
Ghosty.
Åkerbären kommer fint....
men så har det vuxit en kärleksärt där också, så den måste jag plocka bort. Dom förökar sig som attan.
Dröjer väl lite innan det börjar blomma i denna låda, men det är en engelsk pelargon och tagétes.
Dom stora blommorna får ju flytta ut när det blir sommar, så man kan använda altandörren.
Blågull.
Bergsklint.
Akleja
Bukettspirea.
Bergsklint.
Förgätmigej.
Nu hoppas jag att pelargonerna växer till sig i cykelkorgen.
Jordgubbsamplar.
Jordgubbsamplar.
Planteringar.
Och detta är vad som hände med Ronnys fina stapel när han krattade runt den.
Kväll i Moforsen.
Jordgubbsamplarna på plats.
Kväll i Moforsen.
 
Nu ska jag försöka sova lite, då jag har inte mindre än 3 inbokade träffar imorgon. Kommer förmodligen vara medvetslös när jag kommer hem.
Det är så jobbigt att man inte orkar någonting längre och att jag dessutom har så svårt att gå.
 


TjockMorsan
PUBLICERAT: 2014-06-16, 16:41:16 | URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Tråkigt att du ska behöva ha så ont, vännen. Att inte kunna använda båda händerna är inte lätt. Jag har opererat båda mina händer (inte samtidigt dock) för flera år sedan för karpaltunnelsyndrom och minns hur jobbigt det var att utföra även normalt enkla saker, som att klä på sig t ex. Har ju även haft en värkande högerarm, som bråkat med mig till och från sen i höstas. :thumbdown:
Att sen ha problem att ta sig fram gör ju absolut inte saken bättre. Tycker du har kämpat på duktigt i motgång och smärta allt för länge nu. Finns det verkligen ingen hjälp och lindring för dig att få?
Kan inte annat göra än önska dig god bättring, tappra kvinna. :-s
Massor av kramar till dig! ♥







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P