2014-07-24
 23:52:00

Torsdag bland bromsar, myggor och andra kryp.

Det har gått ett tag sedan jag bloggade sist, men värmen och andra saker har gjort att det inte blivit av.
Nu tänkte jag i alla fall försöka mig på en liten uppdatering.
Måndag den 14/7 började Ronny semestern.
På tisdagen hade jag 3 besök på sjukhuset, röntgen, allmottagningen och fysioterapin. Handleden har inte riktigt läkt ihop, så det blir ett nytt återbesök. Men jag får röra mig lite friare nu, men inte lyfta tungt.
På tisdagkväll kom även Hasse, Carina och Zita. Så roligt att träffa dom igen.
Vi hade inhandlat en stor madrass, så dom fick låna vårt sovrum och vi sov i vardagsrummet.
På torsdag blev jag blond igen.
Fredag åkte Elsa till Alnön för att hälsa på Oskar, så äen Joel som anslöt från Sandviken.
Lördag åkte vi allihop till Delsbo. Hämtade upp Sonny och Suss på vägen ned.
Blev träff hemma hos Ove och Siv.
På söndag kom Elsa och Joel från Alnön och anslöt sig till oss. Även Ingela dök upp på kvällen.
Glömde totalt att ta fram kameran, så det lilla jag fotade med mobilen är de enda bilder som blev tagna.
På måndagkväll åkte Hasse, Carina och Zita. Sonny och Suss skulle följa med dem hem.
Och på tisdag lättade vi ankar. Först då ett stopp i Hudik, då Joel skulle ta tåget till Sandviken.
Kom som sagt var hem på tisdagkväll.
Onsdag hände inte så mycket, då vi var ganska trötta efter resan och värmen. Det var dock mycket som behövde vattnas.
Kan dock konstatera att vi får mycket körsbär i år.
Men det är mycket som hänt här på tomten på bara några dagar.
Idag har vi varit en snabbtur till stan och handlat. Så nu får vi njuta av Ronnys sista semesterdag, utan att tillbringa den Coop och andra ställen.
Såg denna skylt när vi handlade på Coop. Bra där.
Nu dags att sova. Hoppas att man inte får rusa upp mitt i natten och dra ur allt i natt. Åskovädret som kom i natt var inte nådigt. Luften blev dock lite bättre ett tag, men sedan var det lika varmt igen.
Men nu i kväll är det ganska svalt, så det borde gå att sova utan att få täcket fastlimmat på kroppen.
Hoppas bara att det varma vädret är över.


Marie
PUBLICERAT: 2014-07-26, 11:25:17

Ni har haft fina semesterdagar! Roligt att få höra om dem. Dock får värmen gärna stanna ett tag till för mig.







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P