2014-12-31
 15:56:00

Årskrönika 2014

 
 
 Januari
Ronny var av vägen med bilen. Tack och lov gick det bra, men han har lika gärna kunnat fronta med en timmerbil. Med bilen gick det sämre.
För mig var var det många möten och mycket stök. Var väldigt nära att ge upp alltihopa.
 
Februari
Då jag insåg att korten jag sparat så länge inte var annat en tomma ord.
Tur till Delsbo.
Ingalills (svärmor) begravning.
Snögubbetävling.
Och musik på Hola.
 
Mars
Upptrappning av medicin. Mår dåligt.
Nytt gips.
Födelsedag.
Och krock med nya bilen.
 
April
Musik på Solletteå Amatörteater.
Påskbesök.
Tur till Delsbo.
Mer medicinupptrappning.
Elsa till London. (Lånat Elsas foto)
 
Maj
Operation.
Ronnys födelsedag.
Musik, Tingshuset, Nyland.
Sparris.
Musik på Hola.
 
Juni
Tessans examen.
Besök av Ove och Siv (svärföräldrarna).
Midsommar.
 
Juli
Gips bort.
Elsa hemma.
Mycket blommor.
Hasse och Carina här.
Till Delsbo.
Min sköna familj.
Urkult börjar.
 
Augusti
Mera Urkult.
Bröd till Rolands födelsedag.
Äter tonfisk.
Gör inläggningar.
Kokar kräftor.
Elsa flyttar till Ålsta, Fränsta.
Och tittar på augustimånen.
 
September
Väntar på hösten.
Stickar sockar.
Röstar.
Första frosten.
Får ett marmorbord av grannen.
Höstpyntar på ytterdörren.
Skjutsar tillbaka Elsa till Fränsta.
Stickar mer.
 
Oktober
Får besök.
Elsa hemma.
 
November
Pumpan.
Meyas födelsedagskalas på Tängstahallen.
Minnesgudstjänst i Resele kyrka.
Stymorsviol i november.
Mera stickat.
Musik i Ullånger.
Stugan full. Vi firar Elsas 20-årsdag.
Elsa på väg tillbaka till Fränsta.
Och Joel till Prästmon.
 
December
Musik, Medborgarhuset, Ånge.
Lite Ernst-varning eller Ernstigt.
Julgranen.
Årets Jonas.
Marzipan.
Julbordet.
Stugan full på juldagen också.
Bilder från idag.
 
Det har varit ett mycket tufft år.
 
Får inte komma tillbaka till Sollefteå.
Information fortsätter att läcka ut.
Jag blir utförsäkrad i februari.
Har ännu inte fått någon förklaring på den här historien, det ändras hit och dit och lögnerna fortsätter.
Jag kommer att få äta medicin resten av livet.
Jag orkar inte mycket och min stresströskel är minimal.
Ekonomin har rasat helt pga den långa sjukskrivningstiden, med den lägre ersättning.
Mina äldsta barn och på så sätt mina barnbarn har jag inte haft kontakt med på 2 år.
 
Så hur har jag det?
Jag hoppas att 2015 blir ett bättre år. Sämre kan väl knappast vara möjligt....hoppas jag.
 


Robex Lundgren
PUBLICERAT: 2015-01-13, 21:30:13 | URL: http://ghgumman.blogg.se/

finna bilder

Svar: Tackar igen. Har förstått att du brinner för musiken. Min dotter Elsa är likadan. Hon är med i ett band som heter Merkurius. Dom skriver egna låtar och hon älskar 70-talet.Ha det gott
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P