2014-12-09
 23:59:00

Min egen mandarinkaka

Skölj 3 mandariner noga och gör små snitt i dem.
 
Koka upp en lag av;
7 dl vatten
3 dl socker
2 stjärnanis
2 kanelstänger
½ vaniljstång
Låt koka på svag värme i ca 1 tim Vänd mandarinerna då och då
Låt svalna i lagen.
 
Kaka;
4 ägg
2 dl socker
Vispas poröst
Hacka mandarinerna och vispa i dem i äggblandingen
150 g smält smör eller margarin
2 tsk bakpulver
2 msk av lagen från mandarinerna
3½ - 4 dl vetemjöl
 
Blanda alltsammans till en slät smet.
Häll i en smord, bröad form Jag använde kokos
Grädda i 170° i ca 45 min
 
That's it
 


Emilie
PUBLICERAT: 2015-01-12, 14:57:11 | URL: http://www.mytaste.se

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

Svar: Tack för intresset. Jag ska göra det lite senare.Ha det gott
Annalena







« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P